#exetastiki | 5 επιστημονικά tips για καλύτερη μνήμη

exetastiki-mnimi.jpg

Διάβασες, τα έμαθες και την ώρα που πας να γράψεις…πανί! Δε θυμάσαι τίποτα. Για σένα, λοιπόν, που η μνήμη σου είναι ελάχιστα μεγαλύτερη από την τσιπούρα Ντόρι, στο «Ψάχνοντας τον Νέμο», ακολούθησε τα παρακάτω Tips, τα οποία θα βοηθήσουν την απομνημόνευσή σου.
  1. Καθιέρωσε τον απογευματινό ύπνο: Σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστημίου Berkeley της Καλιφόρνια, ένας υπνάκος διάρκειας μίας ώρας μπορεί να ενισχύσει την ικανότητα απομνημόνευσης του εγκεφάλου. Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ο ύπνος είναι αναγκαίος, για να αποθηκευτούν σωστά οι πληροφορίες στον εγκέφαλο και να δημιουργηθεί χώρος για νέες.
  2. Κάνε επαναλήψεις: Χωρίσε την ύλη του κάθε μαθήματος και αφού διαβάσεις το πρώτο μέρος κάνε το επανάληψη προτού προχωρήσεις παρακάτω. Μελέτες έχουν δείξει ότι το να διαβάζεις «ανά τακτά χρονικά διαστήματα» ενδυναμώνει την μνήμη και αυξάνει την δυνατότητα διατήρησης πληροφοριών του εγκεφάλου κατά 50%.
  3. Διάβασε πριν πέσεις για ύπνο: Ο ύπνος μετά από την εκμάθηση νέων πληροφοριών, ίσως είναι το κλειδί για καλύτερα αποτελέσματα, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε στο ακαδημαϊκό περιοδικό «Cell Biology». Οι συγγραφείς της μελέτης, υποστηρίζουν ότι οι μαθητές και οι φοιτητές που προγραμματίζουν το διάβασμά τους λίγο πριν τον βραδινό τους ύπνο ή που παίρνουν ένα υπνάκο αμέσως μετά από μία περίοδο εντατικής μελέτης, έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να ανακαλέσουν τις σημαντικές πληροφορίες την ώρα της εξέτασης. Το μυστικό βρίσκεται στα όνειρά μας που, σύμφωνα με τον Δρ Robert Stickgold, «ίσως αποτελούν την προσπάθεια του εγκεφάλου να ταξινομήσει τις αναμνήσεις μας έτσι ώστε να μας είναι χρήσιμες στο μέλλον».
  4. Γυμνάσου : Η άσκηση, εκτός από όλα τα άλλα οφέλη που προσφέρει στον οργανισμό μας, βελτιώνει τη μνήμη και την ικανότητα εκμάθησης. Οι επιστήμονες υποστηρίζουν ότι η γυμναστική αυξάνει το μέγεθος της περιοχής του εγκεφάλου που επεξεργάζεται τις νέες πληροφορίες και παίζει ρόλο στην μακροπρόθεσμη μνήμη. Οπότε όταν είναι να κάνετε ένα διάλειμμα από το λιώσιμο του διαβάσματος, βάλτε μια φόρμα και κάντε ακόμα και έναν περίπατο 30 λεπτών.
  5. Σφίξε τις γροθιές σου: Επιστήμονες από το Πολιτειακό Πανεπιστήμιο Montclair, στο Νιου Τζέρσι των ΗΠΑ, υποστηρίζουν ότι η μνήμη μας μπορεί να βελτιωθεί εάν απλά σφίξουμε τις γροθιές μας. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα πειραμάτων, τα οποία δημοσιεύθηκαν στο επιστημονικό περιοδικό PLOS ONE, αν σφίξεις το δεξί χέρι για 90 δευτερόλεπτα, βοηθάς στην εκμάθηση πληροφοριών και αν σφίξεις το αριστερό χέρι, βελτιώνεις την ικανότητά σου να τις ανακαλείς. Με βάση τα παραπάνω, σφίξε τη δεξιά γροθιά πριν ξεκινήσετε το διάβασμα και την αριστερή γροθιά όταν έρθει η ώρα της εξέτασης.


Η συντακτική ομάδα του mycampus.gr ψάχνει για σένα θέματα που...εμπνέουν!