12 challenges να βάλεις στον εαυτό σου κάθε μήνα, για να γίνει το 2020 η χρονιά σου!

Τώρα που έχουν περάσει λίγο οι μέρες από την αρχή του νέου έτους και ηρεμήσαμε κάπως με τους στόχους, να δούμε τα πράγματα ως έχουν. Διότι καλή η ιδέα του να ορίσεις όσα σκοπεύεις να κάνεις, αλλά ακόμα καλύτερη είναι η παραδοχή ότι με αόριστα «όποτε» και «αν», δεν είδε προκοπή κανείς. Γιατί στην ουσία αυτό γίνεται. Σκέφτεσαι καμιά δεκαριά πράγματα που θες να πετύχεις, αλλά το πότε θα τα κάνεις παραμένει άγνωστο. Ξέρεις απλώς ότι θες να γίνουν μέσα στο 2020.

Γι’ αυτό ας γίνει άλλη μία προσπάθεια φέτος προτού τα παρατήσουμε μια για πάντα με τα new year’s resolutions (που έχει αποτύχει παταγωδώς σαν κόνσεπτ), με μια διαφορετική προσέγγιση. 12 στόχοι λοιπόν, για τον κάθε μήνα του νέου έτους που ξεδιπλώνεται μπροστά σου. Αλλιώς, μπορείς να τα δεις και σαν μικρά challenges, ένα κάθε φορά, το οποίο θα είναι ξεκάθαρο, για να μπορείς να αφοσιώνεσαι σε αυτό και μόνο αυτό.

Συγκέντρωσα λοιπόν 12 τέτοιες προκλήσεις, με την καθεμία ν’ αντιστοιχεί στους μήνες του έτους, που θα μπορούσες να θέσεις στον εαυτό σου. Και είναι οι εξής:

 Ιανουάριος: Βάλε το διάβασμα πάνω από άλλες δραστηριότητες

Το διάβασμα έχει την τιμητική του έτσι κι αλλιώς τον πρώτο μήνα του έτους, χωρίς να μας ρωτάει βέβαια κανείς αν θέλουμε να κάνουμε τέτοιο ποδαρικό στη νέα χρονιά, αλλά πάντα μπορείς να δώσεις το κάτι παραπάνω. Και με αυτό εννοώ να «κλέψεις» από άλλες δραστηριότητες, που δεν πρόκειται να παίξουν ρόλο στην επιτυχία σου, αντιθέτως θα βάλουν το χεράκι τους σε μια ενδεχόμενη αποτυχία. Είναι χαμένη υπόθεση δηλαδή. Netflix, έξοδοι, άραγμα, σε κρατούν πίσω, οπότε προσπάθησε να τα βάλεις ένα σκαλί κάτω από την εξεταστική αντί να τα έχεις προτεραιότητα κατά τη διάρκεια της.

 Φεβρουάριος: Αντίο ντελίβερι, καλώς ήρθες υγιεινό φαγητό

Είναι κάτι που θα έπρεπε κάποια στιγμή να εφαρμόσεις όλο το χρόνο, κάθε χρόνο. Αλλά αν δε γίνει η αρχή με μια δοκιμαστική περίοδο, το αποτέλεσμα θα είναι καταδικασμένο. Τον Φεβρουάριο λοιπόν, επιχείρησε να απαρνηθείς το junk food και λοιπές διατροφικές ατασθαλίες και κάνε χώρο για λίγη… υγεία στη διατροφή σου. Είτε αυτή προέρχεται από τα δικά σου χεράκια, είτε από της μαμάς. Από σπιτική κατσαρόλα να είναι τέλος πάντων.

 Μάρτιος: Σοβαρή άσκηση 3 φορές την εβδομάδα

Σημαντικός προσδιορισμός το «σοβαρή», γιατί από εκείνη την ότι-θυμάσαι-χαίρεσαι, που κάνεις 3 φορές το μήνα (και πολύ λέω), ξέρουμε όλοι. Ο Μάρτιος λοιπόν, ας είναι ο μήνας που θα βάλεις μπρος τους μύες σου να δουλέψουν, σωστά και όπως πρέπει. Και ίσως, μιας και όλα μια συνήθεια είναι, συνειδητοποιήσεις ότι μόνο σε καλό σου βγαίνει λίγη άσκηση την εβδομάδα και αποφασίσεις να την κρατήσεις στο πρόγραμμα και τους επόμενους μήνες.

 Απρίλιος: Αλκοόλ… 0%

Μμμ… όλο το μήνα; Ναι, όλο το μήνα. Σε λίγο ακολουθεί έξαλλο καλοκαιράκι, οπότε θα καλύψεις και με το παραπάνω την όποια έλλειψη μπορεί να νιώσει ο οργανισμός σου από την στέρηση αλκοόλ για 30 ολόκληρες μέρες. Ίσως και να πάει στράφι όλη αυτή η μηνιαία αποχή εδώ που τα λέμε λόγω καλοκαιρινών κραιπαλών, αλλά ακόμα κι έτσι, σίγουρα είναι ένα διάλειμμα για τον οργανισμό σου που το χρειάζεται μετά από τόσες αλκοολικές νύχτες που έχουν προηγηθεί αλλά και που πρόκειται να ακολουθήσουν.

 Μάιος: Ψώνια… από τον επόμενο μήνα πάλι

Ναι μπορεί οι νέες κολεξιόν να έχουν γεμίσει τις βιτρίνες, όμως δεν υπάρχει χώρος για shopping therapy το Μάιο, που να χτυπιέσαι κάτω. Βρες διαφορετικό τρόπο να κατευνάσεις τον υπερκαταναλωτισμό σου, πιο δημιουργικό και ουσιώδη από την αγορά κραγιόν, μαγιό και παπουτσιών. Δεν πρόκειται μόνο για έναν τρόπο να δεις αλλιώς τη ζωή και τα σημαντικά της, αλλά να συντελέσεις στην προσπάθεια της τσέπης σου να μείνει όρθια. Να σου θυμίσω ότι έρχονται και κάτι καλοκαιρινές διακοπές αργότερα που θα πρέπει να τα σκάσεις…

 Ιούνιος: Όχι στα ξενύχτια

Παρόλο που μιλάμε για καλοκαιρινό μήνα, και μάλιστα τον πρώτο, συγκράτησε τις ορέξεις που σου ανοίγει ο καιρός, γιατί μεταξύ άλλων, είναι και μήνας εξεταστικής #σορρυ. Το πιο δύσκολο κομμάτι στην εαρινή εξεταστική δεν είναι τόσο να αποφύγεις το Netflix όπως στη χειμερινή, αλλά τις εξόδους μέχρι πρωίας που σηκώνει ο καιρός και η γενικότερη διάθεση. Προσπάθησε λοιπόν να μείνεις μακριά από πειρασμούς κι από τον επόμενο μήνα, θα λυσσάξεις όσο θες.

 Ιούλιος: Κάνε εθελοντισμό

Εκεί ανάμεσα στα ξενύχτια που θα κάνεις (αν ήσουν καλό παιδί τον Ιούνιο), βάλε και μια καλή πράξη στο πρόγραμμά σου. Το καλοκαίρι είναι η πιο κατάλληλη ευκαιρία, μιας και ξεμπερδεύεις από ακαδημαϊκές υποχρεώσεις, να προσφέρεις τη βοήθειά σου άνευ ανταμοιβής. Δες το σαν μια δραστηριότητα να γεμίσεις το χρόνο σου, ο οποίος, αν δεν έχεις κανονίσει να την κάνεις για κάνα νησί, είτε περνάει τελείως βασανιστικά με τις συνηθισμένες θερμοκρασίες είτε δεν περνάει με τίποτα.

 Αύγουστος: Ανακαίνιση τώρα

Αναβολή στην αναβολή έχει πάρει αυτό το θέμα, ας είναι ο Αύγουστος λοιπόν, ο μήνας που θα κάνεις επιτέλους εκείνες τις αλλαγές στο δωμάτιό σου, τις οποίες σκέφτεσαι χρόνια τώρα. Η πόλη αδειάζει, το κεφάλι σου ησυχάζει από δρόμους τίγκα στο αυτοκίνητο, την κόρνα και το καυσαέριο, οπότε είναι η καλύτερη ευκαιρία να κάνεις μια βόλτα στα δρομάκια της, να γεμίσεις με την έμπνευση και τη δημιουργικότητα που χρειάζεσαι και να τη διοχετεύσεις στο χώρο σου.

 Σεπτέμβριος: Τα χρωστούμενα να σου αδειάζουν τη γωνιά

Ο Σεπτέμβρης είναι ένας δύσκολος μήνας, που πρέπει να αποδεχτείς και να ζήσεις με την ιδέα ότι ήρθε το τέλος της πιο όμορφης και χαλαρής εποχής του χρόνου, οπότε θέλει δυναμισμό και πείσμα ότι δε θα επιτρέψεις να πέσεις σε κατάθλιψη, αλλά θα περιμένεις τις επόμενες όμορφες μέρες. Βγάλε λοιπόν αυτόν τον δυναμισμό στο διάβασμα και θέσε στόχο να μειώσεις τα μαθήματα που χρωστάς. Κατά πολύ.

 Οκτώβριος: Καθημερινό check-in στα αμφιθέατρα

Και μπαίνουμε στο μήνα που οι διαλέξεις, ύστερα από τόσο καιρό, επιστρέφουν στο πρόγραμμα και ζητούν από εσένα να τις τιμάς ευλαβικά – άλλο που δεν το έκανες ποτέ μέχρι τώρα. Σοβαρό και από τα πιο δύσκολα τσάλεντζιζ το συγκεκριμένο, το οποίο αν καταφέρεις να πετύχεις και ταυτόχρονα να βγεις αλώβητος από αυτό, χωρίς να κλατάρεις εντελώς (σαν πρώτη σου φορά που θα ‘ναι), θα σημαίνει ότι είσαι για μεγάλα πράγματα. Κρύβεις τεράστια δύναμη μέσα σου κι ούτε που το ξέρεις.

 Νοέμβριος: Πιες πολύ νερό

Με το που σκάνε τα πρώτα κρύα, για κάποιο λόγο ξεχνάμε την ύπαρξη του νερού λες κι ο οργανισμός μας παύει να το χρειάζεται επειδή δεν ιδρώνει πια από τις ζέστες. Το Νοέμβρη λοιπόν, που οι θερμοκρασίες αρχίζουν να πέφτουν, οπότε κι εξαφανίζεται ως δια μαγείας το νεράκι από την καθημερινότητά σου, φτιάξε ένα πρόγραμμα, ή ιδανικά κατέβασε μια εφαρμογή που θα σου υπενθυμίζει πότε πρέπει να πας μέχρι τη βρύση να γεμίσεις το ποτηράκι σου. 2 λίτρα λέει ο κανόνας, από το πρωί μέχρι το βράδυ πρέπει να πίνεις!

 Δεκέμβριος: Αφιέρωσε χρόνο στους ανθρώπους σου

Ο Δεκέμβριος τη θέλει την αγάπη του, την παρέα του, την κοινωνικοποίησή του γενικότερα. Είτε τα έχεις εσύ περισσότερο ανάγκη είτε κάποιος άλλος, φρόντισε να τα λάβεις ή να τα προσφέρεις αντίστοιχα στο μέγιστο. Μην επικεντρώνεσαι σε ένα μόνο άτομο, όσο κι αν είναι αυτό που θες να κάνεις, αλλά μοιράσου στιγμές με όσους περισσότερους μπορείς.

Χωρίς να γίνομαι απαισιόδοξη, κατά πάσα πιθανότητα δε θα καταφέρεις να φέρεις εις πέρας όλες τις παραπάνω προκλήσεις. Η απόφαση και η προσπάθεια όμως να το κάνεις, ίσως να είναι και το μεγαλύτερο επίτευγμα για το 2020.

Total
2
Shares
Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *