3 τύποι άγχους και πώς να τους καταπολεμήσετε επιτυχώς

Έχεις άγχος; Έτσι μπορείς να το καταπολεμήσεις!

Η πλειονότητα των ανθρώπων σήμερα αντιμετωπίζουν πρόβλημα διαχείρισης άγχους. Πολλές είναι οι καταστάσεις που μπορούν να προκαλέσουν άγχος σε ένα άνθρωπο χωρίζοντας το άγχος κατά κάποιο τρόπο σε διάφορους τύπους άγχους αναλόγως με τον καθοριστικό παράγοντα που το προκαλεί.

Αναλόγως με το λόγο που προκαλεί το άγχος, τον άνθρωπο και την προσωπικότητά του, ή την κατάσταση, υπάρχουν διάφοροι τρόπου αντιμετώπισης του άγχους. Το σημαντικότερο όλων όμως είναι ότι το άγχος σε οποιαδήποτε μορφή κι αν σού χτυπήσει την πόρτα, μπορεί να αντιμετωπιστεί.

Παρακάτω θα αναφέρουμε 3 κοινότοπους τύπους άγχους και τρόπους αντιμετώπισής τους.

1. Χρόνιο Άγχος

Το χρόνιο άγχος είναι ο τύπος άγχους που εμφανίζεται σε τακτική βάση, αφήνοντας στο άτομο που το βιώνει το αίσθημα της ψυχικής και σωματικής εξουθένωσης. Αν αυτός ο τύπος άγχους δεν λάβει σωστής διαχείρισης, τότε μπορεί να οδηγήσει στο λεγόμενο burnout. Αυτό συμβαίνει επειδή ανά τακτά χρονικά διαστήματα «τσιτώνει» το σώμα και την ψυχή χωρίς να δίνει πολύ χρόνο στο άτομο να επανέλθει στην ήρεμη κατάστασή του. Αυτό μπορεί να οδηγήσει στο σώμα να είναι μονίμως σε μία αγχώδη διέγερση και να μη χαλαρώνει ποτέ.

Γενικώς, ίσως αυτός ο τρόπος χρειάζεται συνδυασμό μεθόδων αντιμετώπισης, ενώ το σίγουρο είναι ότι παίζουν καθοριστικό ρόλο οι καθημερινές συνήθειες, που διαμορφώνουν μακροπρόθεσμα τον τρόπο ζωής μας.

Τρόποι αντιμετώπισης: Η άσκηση, η υγιεινή διατροφή και η δημιουργία ενός στενού και υποστηρικτικού κύκλου ανθρώπων είναι τα βασικά συστατικά της επιτυχούς αντιμετώπισης του χρόνιου άγχους. Να σημειωθεί ότι το χρόνιο άγχος μπορεί να προκληθεί από πολλούς και διαφορετικούς λόγους, οι οποίοι μάλιστα μπορεί να διαφέρουν ανά διαστήματα.

2. Συναισθηματικό στρες

Το συναισθηματικό άγχος μερικές φορές μπορεί να «χτυπήσει» πιο δυνατά από τους άλλους τύπους άγχους. Αυτός ο τύπος μπορεί να προκληθεί από μία ερωτική ή φιλική σχέση γεμάτη καυγάδες και εντάσεις ή από το υπερβολικό στρες, που μπορεί να προκληθεί στο χώρο εργασίας. Σε αυτό το είδος άγχους ενδεχομένως να μπορεί να καταταχθεί και το άγχος που προκαλείται μερικές φορές από την ανασφάλεια που προκαλεί η απώλεια κάποιου αγαπημένου μας προσώπου.

Επομένως, είναι ελέγχοντας το άγχος που προκαλείται από τα αρνητικά συναισθήματα, συνεπάγεται τον έλεγχο αυτών των συναισθημάτων, κάτι που είναι σημαντικό για την καθημερινή μας ζωή.

Τρόποι αντιμετώπισης: Για την αντιμετώπιση του συναισθηματικού άγχους θα μπορούσατε να δοκιμάστε επίσης ένα σύνολο μεθόδων αντιμετώπισης, όπως είναι ο διαλογισμός και η συνήθεια του να γράφει κανείς ημερολόγιο ως και την επίσκεψη σε έναν ψυχολόγο.

3. Οικονομικό Άγχος

Το άγχος που συνδέεται με τα οικονομικά είναι αρκετά συνηθισμένο, ιδιαίτερα σε αυτό το διάστημα. Μπορεί να υφίσταται ακόμη και αν κάποιος έχει μία δουλειά, αφού τα άγχη που δημιουργούνται από το χρήμα είναι πολλά ακόμη και αν το έχεις. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι οι άνθρωποι αγχώνονται για το πώς θα μπορούσαν να εξοικονομήσουν χρήματα, πώς θα διαχειριστούν τα χρήματά τους, ώστε να μην ξεμείνουν στο τέλος του μήνα κλπ

Αν και τα προβλήματα με τα χρήματα, αλλά και τα άγχη που προκύπτουν από αυτά, δεν είναι εύκολο να λυθούν, μπορεί  να «λυθεί» το θέμα του άγχους.

Τρόποι αντιμετώπισης: Μπορείς να κάνεις διαλογισμό, να δημιουργήσεις ένα οικονομικό πλάνο ή κάποιου είδους ημερολόγιο, προκειμένου να αισθανθείς ασφάλεια με το μέλλον των οικονομικών σου, ακόμη και αν δεν υπάρχει ασφάλεια.

Πηγή: neolaia.gr

Total
2
Shares
Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *