5 αγαπημένες ταινίες που θέλουμε να δούμε στα drive-in cinemas αράζοντας στο καπό!

Δήμητρα Πραντάλου

Όπως έχετε καταλάβει, τα drive-in cinemas θα μας απασχολήσουν έντονα το φετινό καλοκαίρι, κοινώς θα έχουν την τιμητική τους.

Δε μας χαλάει καθόλου που θα κάνουμε κάτι διαφορετικό, δεδομένων και των συνθηκών, αλλά δε σας κρύβουμε πως μια περιέργεια την έχουμε για το πώς θα είναι η φάση. Είναι που έχουμε θέσει και υψηλές προσδοκίες και μας πιάνει τρέμουλο μήπως η απογοήτευση στο τέλος μοιάζει με μετωπική σύγκρουση.

Από τη στιγμή, πάντως που ανακοινώθηκε το ΑΘΕΝΣ ΝΤΡΑΪΒ-ΙΝ, πολλοί ήταν οι δήμοι που ακολούθησαν το παράδειγμα, προκειμένου να μη χαθούν εντελώς τα πολιτιστικά δρώμενα.

Μάλιστα, ο δήμος Γλυφάδας το πήγε πολλά βήματα παρακάτω, και έτσι εκτός από κινηματογράφο, θα έχουμε τη χαρά να παρακολουθήσουμε drive-in θέατρο και συναυλίες. Η αρχή μάλιστα έγινε με τη Νατάσα Θεοδωρίδου (που έφτασε μέχρι τον Guardian) και ευχόμαστε για συνέχεια τον Κωνσταντίνο Αργυρό, να ισοπεδωθούμε τελείως.

Μαγικές στιγμές θα ζήσουμε φέτος, να μου το θυμηθείτε.

Το σίγουρο είναι πως θα τιμήσουμε όλες τις εναλλακτικές προτάσεις που παίζουν για το καλοκαιράκι και εννοείται πως δε θα αφήσουμε στην απ’ έξω τα θερινά σινεμά που λειτουργούν ξανά. Όσο για τα drive-in, κάμπριο μπορεί να μην έχουμε για να το ζήσουμε όπως παλιά, έχουμε όμως καλή παρέα κι αυτό μετράει περισσότερο.

Τον αμέσως επόμενο σημαντικό ρόλο, ωστόσο, παίζει και η ταινία που θα προβληθεί στη μεγάλη οθόνη. Δεν περνάει από το χέρι μας για το ποιες θα παιχτούν στα drive-in φέτος, αλλά με βάση το πώς έχουμε συνδυάσει στο μυαλό μας αυτού του είδους τον κινηματογράφο, τα ακόλουθα διαχρονικά movies είναι must να προβληθούν (δίνουμε ιδέες):

Fight Club

Ένα στέλεχος που πάσχει από αϋπνίες βρίσκει τον αληθινό εαυτό του στα Fight Club, όπου συμμετέχει σε αγώνες πυγμαχίας με γυμνά χέρια. Ο ιδρυτής τους, ωστόσο, αποδεικνύεται μια επικίνδυνη προσωπικότητα, που επιδίδεται σε πράξεις τρομοκρατίας ενάντια στο κατεστημένο.

 

Η ταινία κυκλοφόρησε το μακρινό 1999 και προκάλεσε ιδιαίτερη αίσθηση, κυρίως για το αναρχικό της περιεχόμενο, αλλά και για το ανατρεπτικό της φινάλε. Το Fight Club είναι σκοτεινό και βίαιο και ανήκει πλέον στα διαχρονικά φιλμ, ταιριάζοντας έτσι στο concept του drive-in.

Ο πρωταγωνιστής μας, The Narrator, βιώνει μια ακατάπαυστη και ακατανίκητη βαρεμάρα, με μοναδική του διέξοδο τον υπερκαταναλωτισμό σε ό,τι πιο άχρηστο υπάρχει. Αναζητώντας κάτι που θα τον ταρακανουνήσει για τα καλά και θα τον βγάλει από τον μίζερο βάλτο που κολυμπάει, γνωρίζει τυχαία τον Tyler Durden (Brad Pitt) που θα γίνει το alter ego του. Γίνονται αχτύπητο δίδυμο, ο ένας συμπληρώνει τον άλλον αρμονικά και σε συνδυασμό με την απειλητική ατμόσφαιρα της ταίνιας, η προσήλωση παραμένει ακέραιη μέχρι το φινάλε.

Midnight in Paris
(Μεσάνυχτα στο Παρίσι)

Ένας Αμερικανός σεναριογράφος, λάτρης της ρομαντικής και μποέμικης ζωής, επισκέπτεται το Παρίσι μαζί με την πραγματίστρια αρραβωνιαστικιά του, ενώ παράλληλα προσπαθεί να τελειώσει το πρώτο του μυθιστόρημα. Μια βραδιά όμως σε έναν περίπατό του σε κάποιο στενό της πόλης, το ρολόι θα χτυπήσει μεσάνυχτα και κάτι μαγικό θα συμβεί καθώς ο Gil θα βρεθεί στο Παρίσι τη δεκαετία του 1920, την εποχή που λατρεύει.

 

Το Παρίσι είναι αφόρητα ρομαντικό και πηγή έμπνευσης, κάτι που ο Woody Allen το μετέφερε εξαιρετικά στην ταινία του, Midnight in Paris. «Ντυμένη» με υπέροχη τζαζ μουσική και όμορφα τοπία, η γαλλική πρωτεύουσα είναι το μέρος που θέλεις να ταξιδέψεις. Για την ώρα ωστόσο, ας την απολαύσουμε αγκαλιά στο καπό του αυτοκινήτου μέσα από την καλύτερη ρομαντική ταινία για drive-in, με διαφορά.

O Gil είναι σεναριογράφος που ζει στο Hollywood και αναζητά την έμπνευση στο Παρίσι, για να τελειώσει το βιβλίο του. Ταξιδεύει εκεί με την αρραβωνιαστικιά του, ωστόσο για το ζευγάρι η Πόλη του Φωτός σημαίνει διαφορετικά πράγματα. Για εκείνον είναι ρομαντικό – θέλει να περπατήσουν στη βροχή -, για εκείνη είναι ψώνια. Όταν ο Gil βγαίνει μια νυχτερινή βόλτα και οι καμπάνες της εκκλησίας σημάνουν μεσάνυχτα, κάτι μαγικό θα συμβεί, κάτι που μόνο στο Παρίσι μπορεί να γίνει.

Crooked House
(Δέκα Ύποπτοι για Φόνο)

Όταν ο, ελληνικής καταγωγής, μεγαλοεπιχειρηματίας Αριστίντ Λεονίντις δηλητηριάζεται από κάποιον του οικογενειακού περιβάλλοντος, η εγγονή του Σοφία, αναθέτει στον ντετέκτιβ Τσαρλς Χέιγουορντ να έρθει στο αρχοντικό και να ανακαλύψει τον ένοχο.

 

Μπορεί να μην κουβαλάει χρόνια στην πλάτη της, μιας και κυκλοφόρησε το 2017, είναι όμως μια ταινία που θέλεις να τη δεις με θέα. Προσωπικά, την είχα παρακολουθήσει σε θερινό σινεμά της πόλης και το σκηνικό σε συνδυασμό με το μυστήριο της ταινίας δημιουργούσαν ένα κλίμα μιας άλλης εποχής.

Το «Δέκα Ύποπτοι για Φόνο» είναι βασισμένο στο βιβλίο της Αγκάθα Κρίστι, «Η σοφίτα με τις αράχνες», οπότε καταλαβαίνετε ότι τίποτα δεν είναι προφανές και δεδομένο στην εξιχνίαση του φόνου. Ο μεγαλοεπιχειρηματίας δολοφονείται στην έπαυλή του και όλοι οι συγγενείς έχουν κίνητρο για να το κάνουν, αλλά μόνος ένας κρύβεται πίσω από το έγκλημα. Ωραία σκηνικά, καλό μυστήριο και δράμα, στοιχεία που συνδυάζονται και κρατάνε ζωντανό το ενδιαφέρον.

The Grand Budapest Hotel

Ο αινιγματικός Μουσταφά αφηγείται σε έναν νεαρό συγγραφέα την ιστορία του και το πώς ξεκίνησε να δουλεύει την περίοδο του Μεσοπολέμου ως γκρουμ στο πολυτελές αλπικό ξενοδοχείο Grand Budapest, του οποίου τώρα είναι ιδιοκτήτης.

 

Στην εν λόγω ταινία, ο μοναδικός έρωτας που παρουσιάζεται είναι εκείνος προς το πρόσωπο της παλιάς Ευρώπης, που στην πορεία αλλάζει και αφήνει πράγματα πίσω της. Από τις πολύ ωραίες ταινίες που κυκλοφόρησε το 2014, ενώ θυμίζει κάλλιστα παραγωγή που θα μπορούσε να βγει στο φως και πιο παλιά ακόμα.

Ένας συγγραφέας αναλαμβάνει να μας γυρίσει πίσω στο χρόνο και συγκεκριμένα στις αρχές της δεκαετίας του 1930 και να μας βάλει μέσα στο πολυτελές ξενοδοχείο, Grand Budapest. Υπεύθυνος στην οργάνωση του ξενοδοχείου είναι o – monsieur – Gustave, ο οποίος θα βρεθεί μπλεγμένος μετά τη δολοφονία μιας ηλικιωμένης που του άφησε όλη της την περιουσία ως ευχαριστώ για τις υπηρεσίες του. Ο Gustave μαζί με τον φίλο του Mustafa, θα ζήσουν μια περιπέτεια που τυχαίνει να συμπίπτει με την άνοδο της μαυροφορεμένης πολιτικής και στρατιωτικής εξουσίας της Ευρώπης και της πιστής φρουράς της, Ζιγκ Ζαγκ. Το μεγαλύτερο ατού της ταινίας, η χαρακτηριστική σκηνοθεσία του Wes Anderson!

Moonrise Kingdom
(Ο Έρωτας του Φεγγαριού)

Το καλοκαίρι του 1965, σε ένα νησάκι της Νέας Αγγλίας, δυο δωδεκάχρονα, η Σούζι και ο Σαμ ερωτεύονται και υπογράφουν έναν όρκο αγάπης για να το σκάσουν από τις οικογένειές τους και να συναντηθούν μυστικά. Τελικά, το σκάνε και οι τοπικές Αρχές μαζί με τους γονείς της κοπέλας εξαπολύουν ανθρωποκυνηγητό για να τους εντοπίσουν. 

 

Κλείνω με μία από τις καλύτερες ταινίες έβερ, που τη χαρακτηρίζεις ρομαντική και τρυφερή και έχει για πρωταγωνιστές δύο ανήλικα παιδιά. Τοπία όμορφα, εικόνες αξιοζήλευτες και στο επίκεντρο ένας νεανικός έρωτας.

Βρισκόμαστε στη δεκαετία του 1960, όταν δύο δωδεκάχρονα παιδιά αποφασίζουν να το σκάσουν από την παραθαλάσσια πόλη τους στη Νέα Αγγλία, προκαλώντας αναστάτωση και κινητοποιώντας τις τοπικές αρχές για τον εντοπισμό τους. Το ανήλικο ζευγάρι το ζει πραγματικά, σαν να είναι ήρωες μιας τραγικής ιστορίας, ωστόσο δε χάνουν καθόλου την αθώα παιδικότητά τους. Όπως και στην προηγούμενη ταινία, έτσι κι εδώ, ξεχωρίζει η πινελιά του Wes Anderson. Οι ταινίες του είναι ό,τι πιο ταιριαστό για drive-in φάση, οπότε έπρεπε να συμπεριληφθούν -έστω- δύο στη λίστα. 

Πηγή: neopolis.gr

Total
2
Shares
Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *