7 tips για να επιστρέψεις με ασφάλεια στο γυμναστήριο

Η επιστροφή στην κανονικότητα, δεν θα μπορούσε να παραμερίσει το άνοιγμα των γυμναστηρίων, μια από τις βασικές δραστηριότητες που στερήθηκε ο κόσμος κατά την εφαρμογή των περιοριστικών μέτρων για την αποφυγή διασποράς του νέου κορωνοϊού. Επιστρέφουν από τις 15 Ιουνίου.

Οι γνώσεις μας περί του κορωνοϊού SARS-CoV-2, ωστόσο, αναφορικά με τον τρόπο μετάδοσής του μέσω σταγονιδίων στον αέρα αλλά και σε επιφάνειες, καθώς και οι περιορισμοί που έχει ένα γυμναστήριο από άποψη κατασκευής (κλειστοί χώροι) γεννά το εύλογο ερώτημα: πόσο ασφαλής είναι η επιστροφή στο γυμναστήριο;

Τον παραπάνω φόβο ενισχύουν ειδήσεις περί μετάδοσης του κορωνοϊού σε ομαδικά προγράμματα άσκησης αλλά και συγκεκριμένα γεγονότα:

-Η έντονη άσκηση κάνει έντονη την αναπνοή και μπορεί να επιφέρει έως και βήχα, επομένως περισσότερα μολυσμένα σταγονίδια στον αέρα. Η διατήρηση της απόστασής σας από τους άλλους είναι ιδιαίτερα σημαντική στα γυμναστήρια.
-Ο SARS-CoV-2 έχει φανεί πως επιβιώνει για μεγαλύτερο διάστημα σε λείες, σκληρές επιφάνειες όπως το ανοξείδωτο ατσάλι, υλικό που χρησιμοποιείται κατά κόρον στην παρασκευή γυμναστηριακού εξοπλισμού.
-Οι ασκούμενοι ιδρώνουν περισσότερο από κάποιον σε ακινησία. Η συνήθεια που έχουμε να αγγίζουμε το πρόσωπό μας όταν ιδρώνουμε θα μπορούσε να φανεί άκρως επικίνδυνη για μόλυνση από σταγονίδια που έχουν επικαθίσει στις επιφάνειες
-Λουτρά, ψύκτες νερού, αποδυτήρια ή και στεγνωτήρες μαλλιών που παρέχονται για κοινή χρήση στα γυμναστήρια μπορούν να αυξήσουν τον κίνδυνο μετάδοσης ιών.

Από τη μεριά τους, οι ιδιοκτήτες γυμναστηρίων και αθλητικών εγκαταστάσεων πρέπει να λάβουν μέτρα όπως η διασφάλιση ότι ο αριθμός των πελατών δεν θα υπερβαίνει το ορισμένο από τις κρατικές οδηγίες επιτρεπτό όριο -ενδεχομένως δουλεύοντας με κρατήσεις- καθώς και να αυξήσουν τις πρακτικές καθαριότητας.

Πώς μπορείς να προφυλαχθείς

Υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να μην μολυνθείτε ή εκθέσετε τρίτους σε κίνδυνο κατά την προπόνησή σας στο γυμναστήριο. Πέρα από τα προφανή, την τήρηση υγιεινής των χεριών, την επαρκή απόσταση από τους άλλους και ότι σε περίπτωση αδιαθεσίας (συμπτώματα κρυολογήματος ή γρίπης) δεν θα πάτε στο γυμναστήριο, υπάρχουν κάποιες απλές συμβουλές που μπορείτε να ακολουθήσετε:

  1. Πλύνετε τα χέρια σας ή χρησιμοποιήστε κάποιο απολυμαντικό κατά την είσοδο και έξοδο από το γυμναστήριο
  2. Απολυμάνετε τον εξοπλισμό πριν και μετά τη χρήση του, όπως και τα χέρια σας μετά τον καθαρισμό
  3. Αποφύγετε να αγγίζετε το πρόσωπο ή το στόμα σας κατά τη διάρκεια της προπόνησης
  4. Αυξήστε την απόσταση από τους άλλους αθλούμενους, ειδικά κατά τη διάρκεια μαθημάτων όπου ο χρόνος πιθανής επαφής σας με άλλους μπορεί να είναι μεγαλύτερος
  5. Φέρετε το δικό σας μπουκάλι νερό για να αποφύγετε τη χρήση των κοινόχρηστων ψυκτών
  6. Αλλάξτε ρούχα και πλυθείτε στο σπίτι εφόσον είναι δυνατόν
  7. Αποφύγετε τις ώρες αιχμής.

Η λήψη αυτών των μέτρων θα συμβάλει στη μείωση του κινδύνου μόλυνσης όσο το δυνατόν περισσότερο.

Πηγή: marieclaire.gr

Total
1
Shares
Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *