Αιώνιοι φοιτητές part 2/4

Σύμφωνα με το νέο νομοσχέδιο ο όρος «αιώνιος φοιτητής» σύντομα θα αποτελεί παρελθόν. Οι έξω απ’ το χορό στέφονται: «Ωραία, ξεχάστε τη ρέκλα και το χαλαρά και πιάστε βιβλία». «Όποιος δεν έχει όρεξη να σπουδάσει, να πάει σπίτι του». Αλλά για στάσου… Γιατί τα ρίχνουμε στους φοιτητές; Δεν είναι όλοι οι αιώνιοι φοιτητές το ίδιο. Οι περισσότεροι για κάποιο λόγο τα παράτησαν. Μήπως κάτι δεν πάει καλά με το ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα και τελικά αυτό είναι που διώχνει τα παιδιά του;

Συναντήσαμε τέσσερις φοιτητές που έχουν ξεπεράσει το προβλεπόμενο όριο φοίτησης και ζητήσαμε να βρούμε τους λόγους που τους έφεραν ως εδώ. Ίσως τελικά αυτοί να έχουν πιάσει το νόημα.

Κείμενο: Κατερίνα Ευσταθιάδου

 
Ιωάννα
Σπουδάζει κάτι που δεν την ενδιαφέρει
Όνομα: Ιωάννα Ιωαννίδου
Σχολή: Ιστορικό Αρχαιολογικό
Έτος: 7ο
Ήταν επιλογή σου να περάσεις στη συγκεκριμένη σχολή;
Σίγουρα δεν ήταν η 1η επιλογή μου. Ήταν καθαρά αποτέλεσμα των πανελληνίων. Οι βάσεις ανέβηκαν και βρέθηκα εδώ που βρέθηκα. Η σχολή μου, δε μου προκαλεί ενδιαφέρον κι έτσι η αποφοίτηση παίρνει κάθε χρόνο παράταση.
Τι γεύση σου έχει αφήσει η εμπειρία σου στο πανεπιστήμιο ως τώρα;
Είχα την αίσθηση πως το πανεπιστήμιο διαφέρει απ’ το σχολείο πως ανοίγει νέους ορίζοντες. Αλλά ήταν μια ψευδαίσθηση. Μετά το πρώτο εξάμηνο ανακάλυψα πως και πάλι πρέπει να παπαγαλίζω, να προσπερνάω κεφάλαια και να βρίσκω τα sos. Να αγοράζω τα βιβλία που προτείνει ο εκάστοτε καθηγητής και να πληρώνω για τις «σωτήριες» σημειώσεις.
Όλο αυτό το διάστημα είχες την ευκαιρία να ανακαλύψεις άλλα πράγματα που σε ενδιαφέρουν;
Βρήκα νέα hobbies που γέμιζαν ευχάριστα το πρόγραμμά μου. Κάποια τα άφησα πίσω μου και κάποια έχουν ακόμα σταθερό ρόλο στην καθημερινότητά μου. Ξεκίνησα χορό, μετά γυμναστήριο και στο ενδιάμεσο ανακάλυψα ότι μ’ αρέσει να γράφω.
Πολλοί φτάνουν σε ένα σημείο να πιέζονται να τελειώσουν μια σχολή που δεν τους αρέσει μόνο και μόνο για το χαρτί. Το θεωρείς σωστό;
Δε ξέρω αν είναι σωστό ή λάθος. Αυτό που ξέρω είναι πως κι εγώ είμαι σε μια ανάλογη κατάσταση. Ίσως όχι τόσο για το χαρτί (τώρα πια άγνωστο αν θα έχει αξία) αλλά πιο πολύ για να πω ότι έφτασα στο τέλος. Ναι, για να κοιμάμαι το βράδυ χωρίς να σκέφτομαι τι θα γινόταν αν παραμέριζα την πλήξη που μου δημιουργούσαν οι αυτοκράτορες και τα αγγεία και αποφοιτούσα.
Θεωρείς ότι είναι δίκαιο που οι ανενεργοί φοιτητές θα διαγράφονται από τη σχολή με το νέο νόμο;
Δίκαιο δεν είναι αλλά μπορεί να αποδειχτεί αποτελεσματικό. Αν έχεις από την αρχή ένα deadline να σε πιέζει, να σε αγχώνει τότε σκέφτεσαι αλλιώς. Σίγουρα θα υπάρξουν πολλές αντιδράσεις στην πράξη, αλλά μπορεί κι αυτοί οι «ανενεργοί» φοιτητές να δουν επιτέλους τι θέλουν να κάνουν με τη ζωή τους.
Τι θα πρότεινες να αλλάξει στο εκπαιδευτικό σύστημα και στη νοοτροπία μας για να μπορούν οι νέοι να επιλέγουν να σπουδάσουν κάτι που πραγματικά τους ενδιαφέρει;

Το ιδανικό θα ήταν να εμπλουτιστεί το εκπαιδευτικό σύστημα με διάφορες δραστηριότητες που να βοηθούν τα παιδιά να ανακαλύψουν τα ταλέντα τους. Έτσι θα ‘ναι πιο εύκολα στο Λύκειο να ξέρεις ότι θες να γίνεις ζωγράφος ή καθηγητής ή απλά ηλεκτρολόγος. Δε θα αποφασίζει το μηχανογραφικό για το που θα πας αλλά εσύ. Κι ίσως μ’ αυτόν τον τρόπο αποκτήσουμε μια ευτυχισμένη γενιά κι όχι 100.000 αδιόριστους εκπαιδευτικούς.

δείτε εδώ το part 1
δείτε εδώ το part 3
δείτε εδώ το part 4

Total
0
Shares
Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *