Ανα-δημιουργήσαμε το απόγευμά μας με μια βόλτα στην έκθεση του Τhessaloniki Design Week στο ΜΟΜus

Το Thessaloniki Design Week, ακολουθώντας το επιτυχημένο παράδειγμα ευρωπαϊκών και άλλων πόλεων του κόσμου, διοργανώνεται φέτος για πρώτη φορά στην Ελλάδα, από τις 5 έως τις 12 Μαΐου του 2019. Απώτερος στόχος αποτελεί η καθιέρωσή του ως θεσμού με πανελλαδική και διεθνή εμβέλεια που θα οδηγήσει στην ένταξη της Θεσσαλονίκης, αλλά και άλλων στην συνέχεια ελληνικών πόλεων, στις Creative Cities της UNESCO.

Η ΑΝΑ-ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ / RE-CREATION αποτελεί το σύνθημα της πρώτης διοργάνωσης του ThessDW και τον γενικό άξονα θεματολογίας και προβληματικής των εκδηλώσεων, στοχεύοντας να εκφράσει τη δυναμική που καλείται η κοινωνία μας να αναπτύξει, ώστε να ανταποκριθεί στις προκλήσεις, στις ευκαιρίες και τις δυνατότητες της νέας εποχής.. Οι επιμέρους δράσεις –εκθέσεις, ημερίδες, παρουσιάσεις, ξεναγήσεις και διαγωνισμοί- απλώνονται στο μεγαλύτερο μέρος της Θεσσαλονίκης, επιδιώκοντας τη μεγαλύτερη δυνατή συμμετοχή του κοινού.

Συγκεκριμένα από τις 5 έως τις 12 Μαίου στο ΜΟΜus – Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (εντός ΔΕΘ-HELEXPO) θα βρείτε την μεγάλη έκθεση των Ελληνικών Βραβείων Γραφιστικής και Εικονογράφησης (ΕΒΓΕ) 2019, καθώς και έκθεση Αφίσας και καρτποστάλ, με δημιουργίες 10+10 γραφιστών από Θεσσαλονίκη και Κωνσταντινούπολη με κοινό θέμα το «νερό».

Κάνοντας μια βόλτα στο κέντρο της πόλης, δελεαστήκαμε από την ιδέα να βάλουμε στο απόγευμά μας μια δόση τέχνης και design. Έτσι λοιπόν, κατευθυνθήκαμε στο MOMus και μπήκαμε δωρεάν να θαυμάσουμε τους νικητές των φετινών βραβείων ΕΒΓΕ.

Από όλα τα εκθέματα, το μάτι μας σκάλωσε περισσότερο στα παρακάτω:

1. A Polaroid for a Refuge:

Το “A Polaroid for a Refugee” είναι ένα φωτογραφικό project της Giovanna Del Sarto που καταγράφει μεταβατικά σημεία στις ζωές ξεχωριστών προσφύγων. Οι Polaroid αντανακλούν την εσωτερική δύναμη και την αξιοπρέπεια που διατηρούν οι πρόσφυγες κατά τη διάρκεια των μεγάλων και σπαρακτικών ταξιδιών τους. Για κάθε Polaroid που βγάζει η φωτογράφος, δίνει μία στον/ στην πρόσφυγα σαν μια ανάμνηση της στιγμής. Στο πίσω μέρος της υπάρχει μια απλή δήλωση: “Όποιος κι αν είναι ο προορισμός σου – πες το μου όταν αισθανθείς ότι έχεις φτάσει σε ένα ασφαλές μέρος.” Μια πρόθεση ελπίδας, που δυστυχώς για κάποιους ίσως δεν έρθει ποτέ. Το συνολικό έργο της Giovanna Del Sarto σχεδιάστηκε σε μορφή βιβλίου σε 2 μόλις αντίτυπα. “Ίσως τελικά μπορέσουμε να δούμε τις δύο αρχικές Polaroid ενωμένες στον τόπο όπου οι πρόσφυγες επέλεξαν να ξαναφτιάξουν τις ζωές τους. Ποιος ξέρει;”

2. UNORTHA

Σχεδιασμός σειράς εικαστικών για Flyers και επικοινωνία σχετικά με το event UNORTHA. Πρόκειται για ένα joint DIY event ανάμεσα σε 3 εγχώρια μουσικά labels, την Untitled-1, Orila Recods και Thalamos. Το όνομα UNORTHA προκύπτει απο τα 2 πρώτα γράμματα του κάθε label, ενώ παράλληλα στα Ελληνικά η λέξη ΑΝΟΡΘΑ δινει ένα αιρετικό στίγμα (άνορθα – όχι με ορθό τρόπο) αλλά την ίδια στιγμή και κάτι εξίσου υπερβατικό – ανορθωτικό. Με αυτούς του δύο άξονες σαν αφετηρία, ένα κλασσικό σύμβολο μεταλάσεται στο κατάλληλο επικοινωνιακό εργαλείο προς μία ανοιχτή σε ερμηνίες επικοινωνία.

3. GOD DAMN IT

Ένα συλλεκτικό limited πακέτο συσκευασίας από 3 διαφορετικές handcrafted μπύρες που λειτουργεί ως promo της εταιρίας. Η κόλαση, η γη και ο παράδεισος μαζί σε μια ολοκληρωμένη brewing εμπειρία ζωής GOD DAMN IT. Σκοπός μας ήταν να βρεθεί ένα ενιαίο concept που θα ενώνει τις 3 μπύρες αλλά θα τους επιτρέπει να είναι παράλληλα πολύ διαφορετικές μεταξύ τους ώστε να ενισχύσουμε τον χαρακτήρα της κάθε μίας. Εμπνεόμενοι από τον αριθμό 3 αναζητήσαμε ένα τρίπτυχο που θα μπορούσε να περιγράψει αυτή την ολοκληρωμένη εμπειρία με έντονα συναισθήματα και αντιθέσεις. Κόλαση, γη, παράδεισος. Η κόλαση η γη και ο παράδεισος αποτυπώνονται με διαφορετικό εικονογραφικό χαρακτήρα που ταιριάζει στο περιεχόμενο τους και συνδέονται σε ένα τριγωνικό κουτί που ενώνει τις 3 αυτές καταστάσεις και δημιουργεί μια ολοκληρωμένη εμπειρία. 
Η κόλαση και ο παράδεισος έχουν έντονη και πλουραλιστική εικονογράφηση ως μέρος του «φανταστικού» ενώ η γη ως μια πραγματική κατάσταση αντιμετωπίζεται τυπογραφικά για να υποστηρίξει τον ορθολογιστικό της χαρακτήρα.

4.Έσχατο

Η σειρά “έσχατο” προέρχεται από την βορειοανατολική εσχατιά της Λήμνου, την Πλάκα, ένα ακρωτήριο με γκριζόμαυρες αλλεπάλληλες πλάκες. έσχατος -η -ο [ésxatos] < αρχαία ελληνική ἔσχατος αυτός που βρίσκεται στο πιο μακρινό σημείο ενός οριοθετημένου χώρου προς κάθε κατεύθυνση, ο πιο απομακρυσμένος, ο τελευταίος σε μια σειρά κατάταξης, ο κατώτερος, ο πιο τιποτένιος. Βλέποντας την ερμηνεία της λέξης “έσχατος” τους δόθηκε η λύση για την επιλογή των υλικών αλλά και του χρωματικού κώδικα που έπρεπε να ακολουθήσουμε. Φτηνά υλικά, κατώτερης ποιότητας που έρχονται σε αντίθεση με την υψηλή ποιότητα του ίδιου το προϊόντος, συνθέτοντας έτσι ένα μη αναμενόμενο αποτέλεσμα, ακολουθώντας την DIY φιλοσοφία του παραγωγού όπου παράγει και συσκευάζει το προϊόν μόνος του με μη μηχανικά μέσα. Στο εικαστικό κομμάτι στηρίχθηκαν στον Διονυσιακό μύθο όπου στα ταξίδια του στην Ανατολή ο θεός γνώρισε το αμπέλι. Φεύγοντας πήρε σπόρους από κλήμα αποθηκευμένους στο άδειο κρανίο ενός πουλιού. Οι σπόροι φύτρωσαν, μεγάλωσαν και τους μεταφύτεψε στο κρανίο ενός λιονταριού. Όταν μεγάλωσαν ακόμα πιο πολύ τους μεταφύτεψε για 3η φορά σε κρανίο γαϊδάρου. Τα 3 στάδια του μύθου αποδίδονται με τρίστηλο κάναβο και με εικόνα του ίδιου του αμπελιού να παραμορφώνεται σε 3 φάσεις, θέλοντας να δείξουν τα αποτελέσματα του αλκοόλ μετά από 1, 2 και 3 ποτήρια.

5.Knack – yummy choco balls

KNACK yummy choco balls, οι νέες σοκολατένιες μπάλες γκοφρέτας με γέμιση κρέμας πραλίνας σε δύο ξεχωριστές συσκευασίες με μαύρη σοκολάτα & σοκολάτα γάλακτος. Η εταιρεία PARFAIT PC μια Ελληνική εταιρεία των Σερρών που δραστηριοποιείται στην παρασκευή εξαιρετικών προϊόντων ζαχαροπλαστικής, εξελίσσοντας τις παραδοσιακές της γεύσεις προχώρησε στη δημιουργία νέων καινοτόμων σοκολατένιων snack. Ένα από αυτά είναι το Knack που αποτελεί καινοτόμο, χειροποίητο & πρωτότυπο προϊόν από τραγανές σοκολατένιες μπάλες γκοφρέτας με γέμιση από πραλίνα, για το οποίο ανατέθηκε ο σχεδιασμός συσκευασιών με σύγχρονο, δημιουργικό και δυναμικό χαρακτήρα απευθυνόμενοι σε ένα νεανικότερο κοινό.

Αν θέλεις και εσύ να βρεις τα αγαπημένα σου εκθέματα, δεν έχεις παρά να περάσεις μια βόλτα από το MOMus έως και τις 12 Μαίου!

Περισσότερα για το πρόγραμμα του Design Week μπορείς να βρεις εδώ

 

Total
0
Shares
Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *