Ένα ζέπελιν πετά στη Σάμο και ψάχνει μετανάστες

Δεκαπέντε χρόνια μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας, μια περίοδο που δεν θυμόμαστε για την υπεράσπιση των ατομικών ελευθεριών, ένα αερόπλοιο (ζέπελιν) επανεμφανίστηκε στον ελληνικό ουρανό. Το σκηνικό στήνεται αυτήν τη φορά στη Σάμο, με σκοπό την επιτήρηση του θαλάσσιου περάσματος μεταναστών και προσφύγων από τα τουρκικά παράλια. Το ζέπελιν θα πετά επισήμως από σήμερα και για χρονικό διάστημα 28 ημερών. Ανήκει σε γερμανική εταιρεία κι έχει νοικιαστεί από τη FRONTEX, τον ευρωπαϊκό οργανισμό για τη φύλαξη των εξωτερικών συνόρων.

Την περασμένη Πέμπτη σε στρατόπεδο της Σάμου, στελέχη της FRONTEX έκαναν επίδειξη του τρόπου που λειτουργεί το ζέπελιν σε Έλληνες λιμενικούς και στρατιωτικούς. Το λευκό μη επανδρωμένο «μπαλόνι» έχει μήκος 35 μέτρα, διαθέτει ραντάρ, θερμική κάμερα και σύστημα AIS-Automatic Identification System. Θα είναι προσδεμένο στο έδαφος και θα μπορεί να πετάξει σε ύψος έως και 1.000 μέτρα. «Στο νησί έχει αναπτυχθεί παράλληλα ένας κινητός (σε φορτηγό) σταθμός αισθητήρων με αντίστοιχο εξοπλισμό της Πορτογαλικής Εθνοφρουράς, προκειμένου να συγκρίνονται σε πραγματικό χρόνο οι επιχειρησιακές δυνατότητες και η ικανότητα διακρίβωσης της επίγειας και της εναέριας τεχνικής λύσης», αναφέρει το δελτίο Τύπου του Λιμενικού Σώματος.

Οι μεταναστευτικές ροές είναι αυξημένες. Τον Μάιο έφθασαν στα ελληνικά νησιά 2.651 άτομα, τον Ιούνιο 3.122 και μόνο την πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου οι αφίξεις ξεπέρασαν τα 1.000 άτομα, αριθμοί μεγαλύτεροι από την αντίστοιχη περίοδο το 2018 και το 2017. Το αμφιλεγόμενο εγχείρημα με το ζέπελιν εντάσσεται στη λεγόμενη επιχείρηση «Ποσειδών». Το σχέδιο λέει ότι το αερόπλοιο θα μεταδίδει ζωντανή εικόνα στις ελληνικές Αρχές για τις βάρκες που ξεκινούν από τα τουρκικά παράλια κι έπειτα θα ενημερώνεται η απέναντι πλευρά, ώστε να τις σταματήσει. Η συγκυρία είναι κακή, καθώς η συμφωνία ΕΕ-Τουρκίας αμφισβητείται έντονα από τη γειτονική χώρα. Παρ’ όλα αυτά, το πείραμα της FRONTEX επιλέχθηκε να γίνει στη Σάμο. Οι ελληνικές Αρχές είναι οι πρώτες που χρησιμοποιούν ζέπελιν για τον έλεγχο του θαλάσσιου περάσματος, μόλις δέκα μήνες μετά την πρώτη πανευρωπαϊκή χρήση για αντίστοιχους σκοπούς ενός μη επανδρωμένου αεροσκάφους μεσαίου ύψους και μακράς εμβέλειας.

Πηγή: vice.com/gr

Total
2
Shares
Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *