Η μάχη για το μέλλον του YouTube είναι πιο μεγάλη απ’ότι νομίζεις

Νωρίτερα μέσα στη χρονιά κάποιοι χρήστες του YouTube άρχισαν να αναρωτιούνται ξανά για το ζήτημα της ελευθερίας του online  λόγου. Στα εδάφη της ελευθερίας αυτής και της ιδεολογικής φυσικότητας η πλατφόρμα έχει επιστρέψει σε χρήστες να ανεβάζουν βίντεο με τοξικές ιδέες από θεωρίες συνωμοσίας μέχρι και νεοναζιστικά πιστεύω. Τώρα θέλει να αντιστρέψει την πορεία, σύμφωνα και με τα όσα είπε η Susan Wojcicki, C.E.O. του YouTube. H ίδια είχε δύο στόχους, ήθελε να αποφύγει κατηγορίες για ιδεολογική βία.

Αυτή την άνοιξη, το YouTube σχεδίασε μια καινούρια πολιτική που θα μπάναρε βίντεο με εξτρεμιστικές απόψεις όπως η κυριαρχία της λευκής φυλής και η ανωτερότητα των αντρών σε σχέση με τις γυναίκες.

Το YouTube ήταν έτοιμο να λανσάρει τη νέα της πολιτική τον Ιούνιο, ενώ τον Μάιο άρχισε να προετοιμάζεται για τον μήνα του Pride, αλλάζοντας το κόκκινο λογότυπο του στα χρώματα του ουράνιου τόξου και προμοτάροντας δημοφιλείς παραγωγούς βίντεο της L.G.B.T.Q. κοινότητας στο instagram.

Στις 30 Μαίου, ο Carlos Maza, ένας κριτικός media στο Vox μίλησε για αυτές τις προσπάθειες στο twitter, ενώ έγινε viral πολύ γρήγορα. Ο ίδιος τόνισε ότι η νέα καμπάνια της εταιρίας έρχονταν σε διαφωνία με τις πολιτικές για το περιεχόμενο που είχαν ήδη τοποθετηθεί στο παρελθόν. Ο Maza πόσταρε ένα βίντεο που έδειχνε μία επίθεση που είχε δεχθεί από το τον Steven Crowder, έναν συντηρητικό κωμικό με 4 εκατομμύρια subscribers. Όταν ο τελευταίος ανέφερε το όνομα του Maza σε ένα βίντεο, τότε οι «funs» του όρμηξαν με μηνύματα στον Maza, κάτι που κατέδειξε με τον ίδιο να αναφέρει το πρόβλημα στο YouTube. Καμία δράση δεν πάρθηκε.

Ο ίδιος ο Maza κυνήγησε την κατάσταση και έβγαλε screenshots με ads που υπήρχαν στο κανάλι του κωμικού πριν τα σχόλια του, στρεφόμενος κατά του YouTube και λέγοντας πως είχε σιωπηρά απαρνηθεί τα σχόλια για τον λόγο αυτό. Το τελευταίο πήρε θέση λέγοντας ότι ο κωμικός δεν είχε παραβιάσει κανόνες σε κανένα από τα βίντεο του. Την επόμενη μέρα έθεσε σε εφαρμογή τη νέα του πολιτική, λέγοντας ότι η εταιρία δεν θα μοιράζονταν μερίδιο των διαφημίσεων με Youtubers που παραβίαζαν κανόνες. Ο Crowder ήταν ένας από αυτούς που κόπηκαν.

Κάπως έτσι ξεκίνησε ο πόλεμος. Ο Maza έλεγε πως δε του έφτανε αλλά θα ήθελε να διαγραφεί τελείως το κανάλι του Crowder, εργαζόμενοι στο Youtube που ήταν με το μέρος του κωμικού πόσταραν και γκρίνιαζαν κατά της εταιρίας στην οποία εργάζονταν, ακόμη και οι Ρεμπουμπλικάνοι στον πολιτικό κλάδο πήραν θέση.

Ποιο είναι το πρόβλημα στην αντιμετώπιση του βίαιου λόγου μέσα στο YouTube;

Όταν έχουμε να κάνουμε με τέτοιου είδους social πλατφόρμες, η αντιμετώπιση του λόγου με μίσος περνάει μέσα από τεχνικές σαρώσεις λόγω του τεράστιου φάσματος πληροφορίας. Στη θεωρία η πλατφόρμα ίσως να λειτουργεί μια χαρά αλλά στην πράξη τα πράγματα είναι πιο δύσκολα. Πολλοί χρήστες χρησιμοποιούν σύμβολα και προκλητικό λόγο που αμφιταλαντεύεται ανάμεσα στα όρια των κανονισμών. Οι μηχανισμοί εντοπισμού υβριστικών σχολίων και λόγου δυσκολεύονται να εντοπίσουν την περιγραφή υβριστικών αναφορών και περιορίζονται στις υβριστικές αναφορές αυτές καθ’αυτές.

Εταιρίες τεχνολογίας έχουν προσλάβει εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους για να ελέγχουν και να παίρνουν αποφάσεις για τη γλώσσα σε τέτοιες πλατφόρμες, ενώ το YouTube έχει ανώνυμους εξωτερικούς συνεργάτες που ελέγχουν και αξιολογούν βίντεο. Το ίδιο το YouTube στράφηκε στο feedback των users για να αξιολογεί τα ποιοτικά βίντεο.

Όσο τα εξτρεμιστικά σχόλια αυξάνονται, όσο ο αντίλογος των Ρεπουμπλικανών μεγαλώνει καθώς υποστηρίζουν ότι νιώθουν πως το σύστημα είναι εναντίον τους, άλλο τόσο η κατάσταση περιπλέκεται.

Και ενώ νέοι τρόποι για την καταπολέμηση της «κακιάς γλώσσας» και των εξτρεμιστικών ιδεών υπάρχουν και επεκτείνονται γύρω από τον κόσμο της τεχνολογίας, το ίδιο το YouTube δεν είναι δεκτικό στο να δείξει τον τρόπο με τον οποίο οι αλγόριθμοι του εντοπίζουν τα παραδείγματα αυτά. Για πολλούς λόγους.

Και εδώ έρχεται το μεγάλο ερώτημα.

Πως θέλουν να μείνουν στην ιστορία αυτού του είδους οι πλατφόρμες που έχουν κατακτήσει τον κόσμο;

Με πληροφορίες από New Yorker 

Total
0
Shares
Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *