Η νέα τάση του 2020: Ουρές χιλιομέτρων για drive-in και Νατάσα Θεοδωρίδου

Μέσα σε τρεις ώρες έγιναν 2.100 αιτήσεις για τη συναυλία της δηµοφιλούς τραγουδίστριας στη Γλυφάδα. Ο κορονοϊός φέρνει ξανά στη µόδα την παλιά αµερικανική συνήθεια, µε drive-in κινηµατογράφους να ξεπηδούν ο ένας µετά τον άλλον

«THE SHOW MUST GO ON» ορίζουν οι Queen και έτσι θα γίνει φέτος: Εν µέσω µιας πρωτόγνωρης πανδηµίας που απειλεί µε εξαφάνιση τα πολιτιστικά δρώµενα, υποχρεώνοντας σε αποστάσεις ασφαλείας οι οποίες αποτρέπουν θεατρικές πρόβες, γυρίσµατα, συναυλίες, η παλιά αµερικανική συνήθεια των drive-in ξαναζεί δόξες προσφέροντας λύσεις ψυχαγωγίας από την αµερικανική ενδοχώρα µέχρι τη Βόρεια Ευρώπη και από τη Λατινική Αµερική ως την παραλία των Καννών, την Ελλάδα, το Ιράν…

Ως αντανακλαστικό επιβίωσης του καλλιτεχνικού κόσµου και όσων βιοπορίζονται µέσου αυτού, το drive-in είναι η µανία/η τάση/το γεγονός του 2020, καθώς η ασφάλεια της αποµόνωσης του αυτοκινήτου επιτρέπει να παρακολουθήσεις µια ταινία στη µεγάλη οθόνη ή ένα οποιοδήποτε άλλο καλλιτεχνικό ή κοινωνικό γεγονός (µέχρι και εκκλησιαστικές λειτουργίες γίνονται) στη σκηνή.

Ο πολυµορφικός χαρακτήρας του πρωτότυπου αλλά σχετικά άγνωστου στην Ελλάδα µέσου διασκέδασης (που ξεκίνησε στο Νέο Μεξικό το 1915, καθιερώθηκε µεταπολεµικά στις ΗΠΑ ως ιδανική, φτηνή έξοδος ραντεβού, για να παρακµάσει από τη δεκαετία του ’70 και έπειτα, λόγω της άνθισης της οπτικοακουστικής ψυχαγωγίας και της αύξησης των προβολών ταινιών σεξ που του έδωσαν µια ροζ διάσταση, η οποία αλλοίωσε την απήχησή του) επανέρχεται ανανεωµένος.

Στην εποχή του κορονοϊού το drive-in δεν είναι νοσταλγία, αλλά τρόπος βιοπορισµού για τους καλλιτέχνες και διέξοδος ψυχαγωγίας για το κοινό: στην Κρουαζέτ µπορεί να µην είδαν φέτος σταρ, απόλαυσαν όµως Σπίλµπεργκ και «Ε.Τ.: Ο εξωγήινος» κάτω από τα αστέρια στην παραλία Palm Beach.

Στη Γερµανία οι κινηµατογραφικές προβολές κρατούν γερά στα drive-in, ενώ Δανία, Εσθονία και Λιθουανία επίσης τα προτιµούν για σινεµά και συναυλίες. Στη χώρα που τα «γέννησε», στις Ηνωµένες Πολιτείες, τα drive-in (σήµερα 150 στο σύνολο, από 306 που ήταν κάποτε) ανακαινίζονται και εξοπλίζονται µε IMAX οθόνες και εµπειρία ήχου από την AT&T.

Η IMAX προσφέρει και ταινίες της στα σινεµά των τεσσάρων τροχών. Παράλληλα, υπάρχουν και περιπτώσεις ταινιών που προσανατολίζονται σε πρεµιέρες µέσω των drive-in, όπως το ντοκιµαντέρ «American, also», που θα βγει τον Σεπτέµβριο, αλλά και το θρίλερ «The Wretched» που προβλήθηκε τον Μάιο σε 21 drive-in, όπως και το «How to build a girl» που προβλήθηκε σε εννιά. Η πρώτη ταινία έδωσε µάλιστα και box office (πάνω από 296.000 δολάρια), ενώ τα καλά νέα είναι ότι η εταιρεία Tribeca Enterprises ξεκινά τα δικά της Tribeca Drive-In στις αµερικανικές πολιτείες.

Το καλοκαίρι του 2020, που δεν µοιάζει µε άλλο της σύγχρονης Ιστορίας, τα θερινά σινεµά που ανοίγουν ξανά από την 1η Ιουνίου στην Ελλάδα θα συνυπάρξουν µε τις drive-in εκδηλώσεις, οι οποίες αυξάνουν παραδόξως συνεχώς κι ας µην είχαµε ποτέ ως θεατές σε υπόληψη τα drive-in από τότε που αυτά συνδέθηκαν µε τις ακατάλληλες ταινίες και τα πορνό στις δεκαετίες του ’70 και του ’80 (διασηµότερο όλων το υπαίθριο σινεµά της Μαλακάσας). Η Αθήνα του σήµερα υποδέχεται το πρώτο drive-in σινεµά της, το «Αθενς Ντράιβ-Ιν» Cinema, καθώς και δύο φεστιβάλ στα νότια και δυτικά προάστιά της. Ο Δήµος Γλυφάδας έχει το δικό του Drive-In Φεστιβάλ στην περιοχή του Γκολφ στο 1ο Δηµοτικό Στάδιο, κάτω από το γήπεδο του γκολφ.

Την αρχή κάνει η Νατάσα Θεοδωρίδου, η οποία θα τραγουδήσει στις 2 Ιουνίου χωρίς αµοιβή. Η είσοδος είναι δωρεάν και όποιος θέλει, αντί εισιτηρίου, προσφέρει τρόφιµα και φάρµακα για τις κοινωνικές δοµές του δήµου. Προσοχή όµως, καθώς χρειάζεται κράτηση και θα προηγηθεί κλήρωση για 400 αυτοκίνητα.

Τις πρώτες τρεις ώρες που άνοιξε η πλατφόρµα για ηλεκτρονική αίτηση κράτησης, οι ενδιαφερόµενοι ξεπέρασαν τους 2.100 αριθµός που αναµένεται να εκτοξευθεί τις επόμενες μέρες. Για την εµπειρία της προετοιµασίας του φεστιβάλ, που φέτος αντικαθιστά τις πολυπληθείς συναυλίες στην παραλία της Γλυφάδας µε διάσηµα ονόµατα προς αποφυγήν συνωστισµού, ο δήµαρχος Γιώργος Παπανικολάου είναι σαφής: «Καθυστερήσαµε περισσότερο από όσο νοµίζαµε γιατί για να φτιάξουµε µια οθόνη γερή 30 µέτρων µε 14 µέτρα ύψος χρειάστηκε να φέρουµε κοντέινερ µεταφοράς ώστε να γίνει η εγκατάσταση µε ασφάλεια. Ερχεστε, κλείνετε τα παράθυρα, βάζετε στα FM τη ραδιοφωνική συχνότητα που έχει δοθεί -επειδή έχουµε ποµπό χαµηλής εµβέλειας, δεν απαγορεύεται από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών- και θα ακούτε τον ήχο του σινεµά ή της συναυλίας µέσα στο αυτοκίνητό σας».

Οπως επισηµαίνει στο «Εθνος της Κυριακής» ο κ. Παπανικολάου: «Και να θέλαµε να κάνουµε κάτι ελεγχόµενο από τις 15 Ιουλίου και έπειτα που επιτρέπονται τα φεστιβάλ ήταν αδύνατο, διότι µαζεύεται πάρα πολύς κόσµος στις συναυλίες µας που αποτελούν µια κοινωνική προσφορά µε καλλιτέχνες µεγάλης εµβέλειας. Γι’ αυτό καταλήξαµε στο drive-in: έκτακτες συνθήκες, έκτακτες λύσεις». Η ιδέα να δηµιουργήσει drive-in ήρθε στο ∆ήµαρχο όταν έβλεπε τη µεγάλη οθόνη του drive-in στη Μαλακάσα εγκαταλλελειµένη κατά την επιστροφή από το χωριό του.

Με γεµάτα ρεζερβουάρ και έτοιµοι να δούµε σινεµά µέσα από το παρµπρίζ του αυτοκινήτου θα ανηφορίσουµε στις 2 Ιουνίου και στον λόφο του Λυκαβηττού για το 4ο En Lefko Drive-In Cinema, προκειµένου να ξαναγελάσουµε (25 χρόνια µετά την πρώτη κυκλοφορία της) µε τη γαλλική κωµωδία «Για όλα φταίει το γκαζόν» της Ζοσιάν Μπαλασκό, που επανακυκλοφορεί από τη Rosebud.21. Στις 6 Ιουνίου αρχίζει και η λειτουργία του Drive-In Cinema στο Χαϊδάρι µε την οσκαρική υπερπαραγωγή της Marvel «Black Panther».

Προβολές με ασφάλεια

Εκπλήξεις σε τέσσερις τροχούς, φουλ γκάζια και υπερθέαµα υπόσχεται και ο καλοκαιρινός θεσµός του Athens Open Air Film Festival, που επανέρχεται για δέκατη χρονιά στην υπαίθρια καλοκαιρινή Αθήνα. Οι προβολές ετοιµάζονται σύµφωνα µε τα νέα πρωτόκολλα ασφαλείας και ο Λουκάς Κατσίκας, καλλιτεχνικός διευθυντής των Νυχτών Πρεµιέρας και του Athens Open Air, µας διαβεβαιώνει: «Πιστοί στην επιθυµία µας να προσφέρουµε και φέτος στο κοινό της πόλης την ξεχωριστή (και ιδιαίτερα λαοφιλή) κινηµατογραφική εµπειρία που αποτελεί εδώ και δέκα χρόνια το Athens Open Air Film Festival, προετοιµάζουµε µια σειρά θερινών κινηµατογραφικών εκδηλώσεων µε τη µέγιστη ασφάλεια για όλους µας και µε την πρόθεση να υποκλιθούµε για άλλη µια φορά µπροστά στη µαγεία της µεγάλης οθόνης. Ανάµεσα στις εκδηλώσεις αυτές, που θα φιλοξενηθούν σε µοναδικές τοποθεσίες της Αθήνας, θα υπάρξει και η εντυπωσιακή drive-in προβολή µιας πολύ αγαπηµένης σε όλους µας ταινίας».

Οσο για το αν όλη η Ελλάδα θα γίνει ένα µεγάλο… drive-in, δεν έχουµε παρά να το διαπιστώσουµε µέσα στους επόµενους µήνες. Το Drive-In Festival µε έδρα τη Θεσσαλονίκη και προορισµό την ελληνική επικράτεια στοχεύει να εξοικειώσει στα σίγουρα τους Ελληνες θεατές µε τη συνήθεια των drive-in. Στα σχέδια της εταιρείας Parenthesis είναι ένα on the road φεστιβάλ µε ορίζοντα τον… Δεκέµβριο.

«Ετοιµαζόµαστε µε χαρά, συγκίνηση και ένταση. Εχουµε εµπειρία από διάφορα άλλα φεστιβάλ και το drive-in είναι κάτι που είχαµε στην ατζέντα µας µε τη λογική του pop up event. ∆εν είχαµε όµως ποτέ σκεφτεί ότι θα ερχόταν η ώρα για να γίνει κάτι πολύ µεγαλύτερο ώστε να πρέπει να είναι όλοι ασφαλείς και οι καλλιτέχνες να έχουν ένα βήµα» µας λέει ο Κωνσταντίνος Κουλουζάκης της εταιρείας Parenthesis, που διοργανώνει σε ετήσια βάση ορισµένα από τα γνωστότερα φεστιβάλ στην Ελλάδα (IN EDIT Greece, Παγκόσµιο Φεστιβάλ Μουσικού Ντοκιµαντέρ, Πικ Νικ Urban Festival, Offside Festival, Yedi Kule Project).

«To drive-in είναι µια ανάγκη των καιρών για το οποίο χρειάζονται αντανακλαστικά και τελικά εµάς µας προέκυψε ως µέρος µιας δηµιουργικής εργασίας. Μετά τις ηµέρες του εγκλεισµού έπρεπε να δράσουµε θετικά και να καταπολεµήσουµε την αρνητική διάθεση στην ψυχολογία µας» προσθέτει ο κ. Κουλουζάκης. Η οµάδα της Parenthesis έκανε το πρώτο test drive µε 16 αυτοκίνητα στο λιµάνι της Θεσσαλονίκης στις 18 Μαΐου, µε τη συνδροµή του performer Αλέξη Ακροβατάκη, µέλους της σουηδικής οµάδας Svalbard Company, και του designer Mike Rafail.

«Η εµπειρία ήταν τόσο σπουδαία που µας έδειξε ένα καινούργιο καλλιτεχνικό φορµά» σχολιάζει ο διοργανωτής. Το επόµενο βήµα είναι ένα µεγάλο πάρτι ηλεκτρονικής µουσικής σε συνεργασία µε τους Street Outdoors, που θα σηµάνει και την έναρξη του φεστιβάλ. Τα µουσικά σχήµατα και οι καλλιτέχνες από το εξωτερικό είναι στο µενού των προτάσεων, το ίδιο και το σινεµά, µε τέτοιο τρόπο που κάθε εκδήλωση να εξυπηρετεί το προφίλ κάθε περιοχής – ανάλογα µε τις ανάγκες του χώρου και ένα διαφορετικό γεγονός. Από την Ορεστιάδα ως την Αθήνα όπου αναζητούνται υπόγεια πάρκινγκ και την Καλαµάτα, και µε δεδοµένο το διαφορετικό σχήµα ψυχαγωγίας, το αυτοκίνητο είναι στο επίκεντρο, το ίδιο και η οριοθετηµένη περιοχή ασφάλειας (δέκα µε δώδεκα τετραγωνικά το αυτοκίνητο).

«Δουλεύουµε µε γνώµονα ότι αρκεί ένας καλλιτέχνης και ένα αυτοκίνητο, ευχής έργον αν καταλήξουµε να είµαστε περισσότερα αυτοκίνητα και 2.000 καλλιτέχνες» επισηµαίνει ο Κωνσταντίνος Κουλουζάκης. Η ρήση του Τζακ Κέρουακ «δεν υπήρχε πουθενά να πάω, αλλά παντού, κι έτσι απλά συνεχίζω να κινούµαι κάτω από τα αστέρια» (από το περίφηµο µυθιστόρηµά του «Στο δρόµο») φαντάζει απόλυτα ταιριαστή σε τούτο το πανδηµικό καλοκαίρι του… drive-in.

Πηγή: ethnos.gr

Total
1
Shares
Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *