Ο απόλυτος οδηγός επιβίωσης για τη χειμερινή Εξεταστική

Πριν αρχίσετε να υπολογίζετε πόσα μαθήματα θα έχουν μαζευτεί για το Σεπτέμβρη, διαβάστε τον απόλυτο οδηγό επιβίωσης για τις δύσκολες μέρες που περνάμε!

Πριν αρχίσετε να υπολογίζετε πόσα μαθήματα θα έχουν μαζευτεί για το Σεπτέμβρη, διαβάστε τον απόλυτο οδηγό επιβίωσης για τις δύσκολες μέρες που περνάμε!

Θεωρία Νο1: Άντε ψυχανάλυση να κάνεις!

Η συντριπτική πλειοψηφία των φοιτητών πανιάζει στη σκέψη και μόνο της εξεταστικής. Ο φόβος της αποτυχίας πάντα υπάρχει και μέχρι ένα σημείο το άγχος που δημιουργεί είναι δημιουργικό, καθώς μας παρακινεί να ανοίξουμε το ρημάδι το βιβλίο. Ως ένα σημείο, όμως. Το υπερβολικό άγχος μειώνει τις λειτουργίες του εγκεφάλου, σας μπλοκάρει και δε σας βοηθά να απομνημονεύετε σωστά. Σκεφτείτε ψύχραιμα: Κρέμεται η ζωή σας από το συγκεκριμένο μάθημα;

Θεωρία Νο2: Δεν έχω χρόνο για άλλο πόνο…

Σταματήστε την κλάψα και οργανωθείτε! Όπως μου είχε πει και μία ψυχολόγος, την περίοδο της εξεταστικής καθένας θα πρέπει να είναι ο προπονητής του εαυτού του. Συγκεντρώστε όλη την ύλη που χρειάζεται για κάθε μάθημα, ταξινομήστε το και αφού πάρετε και το πρόγραμμα υπολογίστε σε πόσες μέρες θα μπορέσετε να βγάλετε το καθένα. Μην μπλεχτείτε με πεντακόσια πράγματα γιατί το μόνο σίγουρο είναι ότι στο τέλος δε θα κάνετε τίποτα. Θέστε ένα χρονικό περιθώριο για να βγάλετε ένα κεφάλαιο, για παράδειγμα. Έτσι, κάθε μικρός στόχος που πετυχαίνετε, θα σας γεμίζει ικανοποίηση!

Θεωρία Νο3: Give me a break

Αν τις τελευταίες τρεις ώρες είστε πάνω από το ίδιο βιβλίο και δεδομένης του κρύου που επικρατεί, μην αναρωτιέστε γιατί θεωρείτε ότι οι γραμμές της σελίδας χορεύουν σάμπα! Οι πολλές ώρες εντατικής μελέτης μειώνουν την παραγωγικότητα και σας κουράζουν. Το ιδανικότερο, είναι σε κάθε σαράντα πέντε λεπτά διαβάσματος, να κάνετε και ένα δεκάλεπτο break. Σε αυτό το διάστημα, μπορείτε να σηκωθείτε από την καρέκλα σας, να ακούσετε το αγαπημένο σας κομμάτι στο mp3 ή να στείλετε κανένα sms φοιτητικής αλληλεγγύης στον κολλητό σας. Μη διανοηθείτε να δείτε «House of Cards». Εκτός του ότι κρατά τρία τέταρτα, το πιθανότερο είναι να παρασυρθείτε –ούτε που καταλάβατε πως φτάσατε να βλέπετε ολόκληρο τον κύκλο- ενώ δε βοηθά καθόλου και στη μνήμη.

Θεωρία Νο4: Σπίτι μου ή σπίτι σου;

Ή και κάπου αλλού; Άλλο ένα αιώνιο φοιτητικό δίλημμα: Να διαβάζω σπίτι μου; Στο σπίτι της φίλης μου, παρέα με τα κορίτσια ή στο Αναγνωστήριο; Δοκιμάστε όλους τους πιθανούς συνδυασμούς. Αν θεωρείτε ότι βγάζετε περισσότερη ύλη μόνοι σας όντες απερίσπαστοι ή παρέα με τους συμφοιτητές σας που όλο κάτι παραπάνω ξέρουν ή στο Αναγνωστήριο που επιβάλλει ησυχία, τότε προτιμήστε το μέρος που σας βοηθά να συγκεντρωθείτε περισσότερο.

Θεωρία Νο5: Πεινάω σα λύκος

Η πλέον δημοφιλής δικαιολογία για να παρατήσετε στη μέση το διάβασμα είναι να ανοίγετε κάθε τρεις και λίγο το ψυγείο. Επειδή, ειδικά μετά τη συγκεκριμένη εξεταστική θα πρέπει προετοιμάζεστε σιγά-σιγά για το καλοκαίρι πρέπει να προσέξετε τη διατροφή σας. Γεμίστε το ψυγείο σας με χυμούς και φρούτα, τα οποία θα ενεργοποιήσουν τον εγκέφαλό σας. Επιπλέον, αποκλείστε τα λιπαρά και προτιμήστε τα μακαρόνια, το κοτόπουλο, το ψάρι και τις σαλάτες, που θα σας γεμίσουν ενέργεια!

Θεωρία Νο6: Άγρυπνοι στο Σιάτλ

Είναι λογικό. Όταν για ένα ολόκληρο χρόνο έχετε κάνει τη νύχτα-μέρα, είναι εξαιρετικά δύσκολο να ξυπνήσετε κατά τις δέκα για να διαβάσετε. Σε αυτή την περίπτωση, θα πρέπει για ακόμη μία φορά να διαπιστώσετε ποια είναι για εσάς η πιο αποδοτική στιγμή της ημέρας. Σε κάθε ενδεχόμενο, πάντως θα πρέπει να γνωρίζετε ότι οκτώ ώρες ύπνου είναι απολύτως αναγκαίες, προκειμένου να ξεκουραστεί ο εγκέφαλος (και το σώμα σας από τη στάση «ορθή γωνία»). Εννοείται φυσικά ότι μία μέρα πριν την εξέταση, το ξενύχτι πάνω από το βιβλίο δεν ενδείκνυται.

Θεωρία Νο7: Έξω γλέντια και καημοί

Ακόμη δεν αρχίσατε καλά-καλά την εξεταστική και αισθάνεστε ότι έχετε να βγείτε χρόνια από το σπίτι σας; Πριν αρχίσετε τις δικαιολογίες του τύπου «μα αφού όλοι είναι εξώ», θα πρέπει να σας ενημερώσουμε ότι τα ποτά και τα ξενύχτια είναι ό,τι χειρότερο για αυτές τις ημέρες. Σκεφτείτε μόνο το πρόσωπο και το κεφάλι σας όταν ξυπνάτε τo άλλο πρωί, όταν ψάχνετε απεγνωσμένα τρόπο να ξεπεράσετε το hangover. Αυτό, βέβαια, δε σημαίνει ότι θα μονάσετε κιόλας. Τελειώνοντας το διάβασμα, μπορείτε κάλλιστα να κάνετε μία βόλτα για ένα καφεδάκι. Μία με δύο ωρίτσες είναι αρκετές!

Θεωρία Νο8: Dirty Harry

Περνάμε σε μία δύσκολη αποστολή με κωδικό όνομα «σκονάκι». Είναι η εύκολη λύση, το ξέρω. Ωστόσο, θα πρέπει να υπολογίσετε τις εξής παραμέτρους:

α) είναι δυνατόν να κάνετε σκονάκι ένα ολόκληρο βιβλίο; Όχι, άρα μπορεί να μην πέσει καν το κομμάτι που έχετε μαζί σας

β) αν σας πιάσουν αυτομάτως μηδενίζεστε, ενώ ο επιτηρητής και ο καθηγητής σας θα σας σταμπάρουν και μετά άντε να το ξαναδώσετε και να σας δουν με καλό μάτι

γ) το χρόνο που θα φάτε κάνοντας γράμματα-ψείρες πάνω σε ένα χαρτάκι που στο τέλος το πιθανότερο είναι να μη διαβάζεται, θα μπορούσατε να ρίξετε μία ματιά στο πρωτότυπο και να κάνετε τουλάχιστον μία προσπάθεια.

Θεωρία Νο9: Mamma mia!

Η αγαπημένη Ελληνίδα μάνα σκάει μύτη στο σπίτι σας προκειμένου να βοηθήσει και να συμπαρασταθεί στο βλαστάρι της. Εκμεταλλευτείτε το. Δεν πρόκειται να σας πρήξει (ξέρει ότι είστε πιεσμένοι), αλλά σίγουρα θα σας μαγειρεύει, θα σας πλένει και θα σας νταντεύει. Not bad!

Θεωρία Νο10: Πότε Βούδας…

Express μαθήματα διαλογισμού: Μετατρέψτε τις αρνητικές σκέψεις σε απολύτως θετικές και ρεαλιστικές. Για παράδειγμα, η αρνητική σκέψη «πρέπει να περάσω όλα τα μαθήματα με την πρώτη», μπορεί να αντικατασταθεί από την πιο λειτουργική σκέψη «μπορώ να προσπαθήσω για να έχω το καλύτερο αποτέλεσμα, αλλά και αν κοπώ σε κάποιο μάθημα θα το ξαναδώσω και μπορεί να πάω καλύτερα στην επόμενη εξεταστική». Απλό ακούγεται και μάλλον είναι!

Total
0
Shares
Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *