Πανελλήνιες 2019 – Η διαδικασία για να δεις αναλυτικά τα γραπτά σου!

Την Παρασκευή 28 Ιουνίου αναμένεται να ανακοινωθούν οι βαθμολογίες των φετινών Πανελλαδικών Εξετάσεων, με την αγωνία των φετινών υποψήφιων να παίρνει ένα τέλος. 

Οι βαθμολογίες θα παίξουν καθοριστικό ρόλο για την πορεία των βάσεων, αν και με βάση τις πληροφορίες από τα βαθμολογικά κέντρα, λίγο-πολύ γνωρίζουμε πως η δυσκολία των θεμάτων στα Μαθηματικά, τη Φυσική και τη Χημεία θα συμβάλουν σε ….χαμηλό βαρομετρικό.

Το υπουργείο Παιδείας, λοιπόν, με οδηγία που απέστειλε προς όλα τα Βαθμολογικά Κέντρα ζητά η τελική ολοκλήρωση-οριστικό κλείδωμα να γίνει το αργότερο μέχρι χθες Τρίτη , το βράδυ, για όλα τα μαθήματα.

Η παραλαβή των βαθμολογιών θα γίνει από την ΔΔΕ και από εκεί θα δοθεί στα Λύκεια όπου και θα αναρτηθούν στις 12 το μεσημέρι της Παρασκευής. Στους πίνακες θα αναγράφονται τα αρχικά του ονοματεπώνυμου και ο κωδικός των υποψηφίων και κανένα άλλο στοιχείο σε σχέση με την ταυτότητά τους.

Έτσι, λοιπόν, τις αμέσως επόμενες ημέρες, οι διευθυντές των Λυκείων θα παραδώσουν στα σχολεία τους τα ανάλογα δέματα με τα αποκόμματα των τετραδίων και τις καταστάσεις βαθμολογιών, ώστε το μεσημέρι της Παρασκευής οι βαθμοί να αναρτηθούν σε όλα τα Λύκεια και στην επίσημη ιστοσελίδα του ΥΠΠΕΘ: https://results.it.minedu.gov.gr.

Πώς μπορείτε να δείτε τα γραπτά σας

Όσοι πιστεύουν ότι αδικήθηκαν στη βαθμολογία, θα πρέπει να γνωρίζουν ότι ο νόμος τους δίνει το δικαίωμα να έχουν πρόσβαση στα γραπτά τους. Προκειμένου να γίνει αυτό θα πρέπει τον Σεπτέμβριο να καταθέσουν σχετική αίτηση στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όπου υπάγεται το σχολείο στο οποίο κοινοποιήθηκαν οι βαθμοί των μαθημάτων στα οποία εξετάστηκαν.

Μαζί με την αίτηση συνυποβάλλεται σχετικό παράβολο το οποίο υποχρεωτικά εκδίδεται ηλεκτρονικά από την εφαρμογή e-παράβολο, στην κατηγορία «Επίδειξη γραπτών δοκιμίων Πανελλαδικών Εξετάσεων» με κωδικό «1390» (ποσού 80 ευρώ) για την επίδειξη περισσοτέρων των τριών γραπτών δοκιμίων. Οι υποψήφιοι λαμβάνουν γνώση των γραπτών δοκιμίων τους με επίδειξη σε φωτοτυπία, ενώ δεν προβλέπεται η χορήγηση αντιγράφων. Η επίδειξη των γραπτών δοκιμίων θα γίνεται κατά την περίοδο Οκτωβρίου – Δεκεμβρίου στη Διεύθυνση όπου υποβλήθηκαν οι αντίστοιχες αιτήσεις, στον ίδιο τον ενδιαφερόμενο (ή και παρουσία του γονέα ή του κηδεμόνα του, εφόσον ο υποψήφιος το ζητήσει) και σύμφωνα ε το χρονοδιάγραμμα που θα ανακοινώνεται από τις αντίστοιχες Διευθύνσεις ανάλογα με τον αριθμό των γραπτών.

Ο ενδιαφερόμενος έχει τη δυνατότητα να αναγνώσει τη φωτοτυπία του γραπτού δοκιμιού του και να κρατήσει, εφόσον το επιθυμεί, σύντομες σημειώσεις από τις απαντήσεις του. Κατά τη διάρκεια της επίδειξης απαγορεύεται η καθ’ οποιονδήποτε τρόπο λήψη της εικόνας του γραπτού (φωτογραφία με κινητό, βιντεοσκόπηση κ.ά.), καθώς και η παραλαβή από τον υποψήφιο της φωτοτυπίας του γραπτού δοκιμίου ή μέρους του.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της επίδειξης είναι παρών ο αρμόδιος υπάλληλος της Διεύθυνσης ΔΕ ή του Γραφείου ΔΕ ή ΕΕ, ο οποίος είναι και υπεύθυνος για τη σωστή τήρηση της όλης διαδικασίας. Εφ΄ όσον οι συνθήκες το επιτρέπουν, μπορεί να γίνεται ταυτόχρονη επίδειξη γραπτών δοκιμίων σε περισσότερους του ενός υποψηφίους, παρουσία του ίδιου αρμόδιου υπαλλήλου.

Μετά τη λήξη της επίδειξης, ο υποψήφιος υπογράφει στην αίτηση που έχει υποβάλει ότι έλαβε γνώση του γραπτού του τη συγκεκριμένη ημερομηνία και του επιστρέφεται η αστυνομική ταυτότητα ή το διαβατήριο, καθώς και το κινητό του τηλέφωνο. Μετά τη λήξη της προθεσμίας επίδειξης των φωτοτυπιών των γραπτών δοκιμίων συντάσσεται πρακτικό και καταστρέφονται οι φωτοτυπίες των γραπτών δοκιμίων.

Τι να προσέξετε στη συμπλήρωση του μηχανογραφικού

Κατ’αρχάς, οι υποψήφιοι των φετινών Πανελλαδικών εξετάσεων θα πρέπει να υποβάλουν το μηχανογραφικό τους δελτίο έως την Δευτέρα 15 Ιουλίου,

Όσοι κάνουν από την επόμενη εβδομάδα το μηχανογραφικό θα πρέπει να γνωρίζουν ότι η πορεία των βάσεων επηρεάζεται από τις προτιμήσεις των υποψηφίων – παράγοντας που παραμένει άγνωστος. Επίσης, φέτος υπάρχουν πολλά νέα τμήματα στο μηχανογραφικό, γεγονός που δυσκολεύει ακόμη περισσότερο τις εκτιμήσεις, καθώς δεν γνωρίζουμε εάν οι υποψήφιοι θα τα προτιμήσουν ή θα φοβηθούν να τα «σημειώσουν» στο μηχανογραφικό τους.

Τις επόμενες μέρες, και αφού πρώτα δοθούν στο υπουργείο και τα στατικά των επιδόσεων των όλων των υποψηφίων στις εξετάσεις, θα μπορούν να γίνουν ασφαλέστερες προβλέψεις για το πην πορεία των φετινών βάσεων στα πανεπιστημιακά τμήματα.

Η πορεία των φετινών βάσεων

την …κατηφόρα αναμένεται να πάρουν οι βάσεις των φετινών Πανελλαδικών Εξετάσεων, αν κρίνουμε κι από τις χαμηλές επιδόσεις των μαθητών στα Μαθηματικά, τη Φυσική και τη Χημεία. Να υπενθυμίσουμε πως τα θέματα που «έπεσαν» στα δύο τελευταία  ήταν πολύ πιο δύσκολα από εκείνα της προηγούμενης χρονιάς.

Για τη Χημεία δε, η Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστήριων Ελλάδος χαρακτήρισε τα θέματα έως τα δυσκολότερα της τελευταίας δεκαετίας.

Σύμφωνα λοιπόν με τις πρώτες εκτιμήσεις, τα Μαθηματικά φαίνεται να δυσκόλεψαν τους υποψήφιους παρά το γεγονός ότι αξιολογήθηκαν από τους εκπαιδευτικούς ως «καλά θέματα». Τα βαθμολογικά κέντρα κάνουν λόγο για ποσοστό του 60% κάτω από τη βάση, ενώ από τις βαθμολογήσεις προκύπτει πως μόνο το 0,2 των υποψηφίων συγκεντρώνει το 19-29, ενώ λίγα είναι και εκείνα τα γραπτά με βαθμολογίας 17-18.

Με τη σειρά του, ο πρόεδρος της ΟΕΦΕ, Γιάννης Βαφειαδάκης, εκτιμά πως οι βάσεις θα παρουσιάσουν πτωτική τάση στο 2ο και 3ο επιστημονικό πεδίο, ενώ και οι Ιατρικές Σχολές που είναι περιζήτητες, ενδέχεται να πέσουν κάτω από τα 19.000 μόρια.

Την ίδια τύχη θα έχουν και οι Μαθηματικές, Φυσικές και Πολυτεχνικές Σχολές, που ενδέχεται να πέσουν κάτω από τα 18.000 μόρια, σε αντίθεση όμως με τις Νομικές και τις Οικονομικές που θα κινηθούν και φέτος στα ίδια επίπεδα, ενώ δεν αποκλείεται να παρουσιάσουν και κάποια άνοδο.

Εν τω μεταξύ, ούτε στη Νεοελληνική Γλώσσα τα νέα είναι ευχάριστα, παρά το κατανοητό κείμενο, καθώς οι βαθμολογίες στο μεγαλύτερο ποσοστό είναι μέτριες και πολύ λίγα γραπτά έως τώρα έχουν πάρει άριστα.

Για τα Αρχαία Ελληνικά οι εκτιµήσεις των φιλολόγων ήταν θετικές και τονίζουν ότι τα θέµατα ήταν κατανοητά και αναµενόµενα. Το διδαγµένο από τον Πρωταγόρα του Πλάτωνα και οι ερωτήσεις που το συνόδευαν ήταν απλές, ενώ το παράλληλο µεταφρασµένο κείµενο που δόθηκε ήταν απόσπασµα από τον «Προµηθέα ∆εσµώτη» του Αισχύλου και υπήρχε στο σχολικό βιβλίο. Το αδίδακτο κείµενο από τον «Κυνηγετικό» του Ξενοφώντα δεν παρουσίασε ιδιαίτερες δυσκολίες στην επεξεργασία του, ενώ η νοηµατική ερώτηση που ζητήθηκε για πρώτη φορά στις εξετάσεις, σύµφωνα µε τη φιλοσοφία του νέου προγράµµατος σπουδών, ήταν καλά διατυπωµένη.

Ωστόσο η εικόνα που μεταφέρεται από τις βαθμολογήσεις είναι ότι πολύ λίγα γραπτά βαθμολογήθηκαν με άριστα, ενώ αντίθετα η πλειονότητα κινείται στο 13 με 14.

Όσον αφορά την πορεία των βάσεων, οι παράγοντες που την καθορίζουν είναι ο αριθμός των εισακτέων ανά σχολή, που για φέτος είναι αυξημένος και βέβαια οι επιλογές των υποψηφίων, όπως αυτές θα αποτυπωθούν στο νέο μηχανογραφικό δελτίο που θα συμπληρώσουν τον Ιούλιο.

 

Πηγή: neopolis.gr

Total
3
Shares
Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *