Πως επηρεάζει τον ύπνο σου ή χρήση των smartphones πριν κοιμηθείς;

Night time connection

Αν και οι μέρες σου μπορεί να διαφέρουν λίγο έως πολύ η μία από την άλλη, υπάρχει μία σταθερή συνήθεια που έχεις και σίγουρα δεν είσαι ο μόνος. Με το που κλείσεις το φως, την τηλεόραση ή τον υπολογιστή σου, θα ξαπλώσεις στο κρεβάτι σου και θα πιάσεις στα χέρια σου το κινητό μέχρι να νυστάξεις και να κοιμηθείς. Ξέρεις βέβαια, πως το να βλέπεις τα best of του The Big Bang Theory δεν είναι η καλύτερη λύση για να «απενεργοποιήσεις» τον εαυτό σου προκειμένου να κοιμηθείς, αλλά τίποτα δεν είναι αρκετό για να σε κάνει να σταματήσεις αυτή την κακή συνήθεια.

Φαίνεται όμως, πως τα μειονεκτήματα του να περνάς χρόνο με το κινητό σου πριν πας για ύπνο, είναι περισσότερα απ’ όσα νομίζεις.

Πιο συγκεκριμένα

Λίγες μόνο από τις παρενέργειες του να κοιτάζεις το κινητό σου αργά το βράδυ είναι οι εξής:

  • Κατάθλιψη
  • Αύξηση του βάρους
  • Αυπνίες

Μία πρόσφατη έρευνα που έγινε σε 850 Βέλγους, έδειξε πως η χρήση του κινητού τηλεφώνου αφού σβήσουν τα φώτα, συσχετίζεται με  μείωση της ποιότητας του ύπνου, αϋπνίες, και συμπτώματα κούρασης.

Γιατί συμβαίνει αυτό;

Όπως εξήγησε ο Δρ. Dan Siegel, καθηγητής ψυχιατρικής στο πανεπιστήμιο UCLA « Εκθέτουμε τα μάτια μας σε μία «καταιγίδα» φωτονίων τα οποία στην ουσία λένε στο μυαλό μας να μείνει ξύπνιο. Το φως, αποτρέπει τον εγκέφαλό μας από το να εκκρίνει μελανίνη κάτι που με τη σειρά του διακόπτει τον κύκλο του ύπνου μας όπως γίνεται και με το jet lag.

Σε βάθος χρόνου, αυτό μπορεί να προκαλέσει κατάθλιψη ακόμη και αϋπνίες. Όταν παίρνουμε λιγότερες από 7 ώρες ύπνου την ημέρα, τα κύτταρα μας δεν μπορούν να «καθαρίσουν» τις τοξίνες από τα εγκεφαλικά μας κύτταρα. Επιπρόσθετα, η έλλειψη ύπνου χαλάει τα επίπεδα ινσουλίνης στον οργανισμό μας, κάτι που προφανώς επηρεάζει τον μεταβολισμό μας.

Πως λοιπόν θα το διορθώσουμε;

Πολλές φορές είναι δύσκολο να απομακρυνθείς από τα social media και το e-mail σου, γνωρίζοντας πως όλα τρέχουν. Η καλύτερη λύση είναι να τοποθετήσεις το κινητό σου μακριά από το κρεβάτι σου. Μπορείς επίσης να ρυθμίσεις το κινητό σου ώστε να σου εμφανίζονται επιλεγμένες ειδοποιήσεις αν υπάρχει περίπτωση να συμβεί κάτι που  δεν πρέπει να το χάσεις.

Όσο για το πως τελικά θα χαλαρώσεις, καλύτερα να πιάσεις στα χέρια σου ένα βιβλίο.

Total
0
Shares
Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *