Πρόβλημα στα τμήματα Προσχολικής Εκπαίδευσης με την πρακτική άσκηση

Τι θα γίνει φέτος με τις αποσπάσεις των εκπαιδευτικών στα Παιδαγωγικά Τμήματα Προσχολικής Εκπαίδευσης κ. Υπουργέ;
7η συνάντηση του Δικτύου Πρακτικών Ασκήσεων Τμημάτων Προσχολικής Εκπαίδευσης
Αλεξανδρούπολη, 27/9/2013
Τι θα γίνει φέτος με τις αποσπάσεις των εκπαιδευτικών στα Παιδαγωγικά Τμήματα Προσχολικής Εκπαίδευσης  κ. Υπουργέ;
 
Σύμφωνα με τα διεθνή δεδομένα  για την επιστημονική και επαγγελματική συγκρότηση των υποψήφιων εκπαιδευτικών, η Πρακτική Άσκηση (ΠΑ) αποτελεί βασική παράμετρο της προετοιμασίας τους.  Άλλωστε, βασικοί δείκτες της Α.ΔΙ.Π. για την αξιολόγηση της ποιότητας του προγράμματος σπουδών είναι η έκταση, το περιεχόμενο και η ποιότητα των προγραμμάτων ΠΑ.  Επιπλέον, οι έως τώρα εκθέσεις εξωτερικής αξιολόγησης Παιδαγωγικών Τμημάτων  Προσχολικής Εκπαίδευσης από ειδικούς που επέλεξε η ίδια η πολιτεία, έχουν αναδείξει ως σημαντικό στοιχείο ποιότητας της αρχικής εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών τη συσχέτιση θεωρίας και πράξης . Προϋπόθεση για την αποτελεσματική συσχέτιση της θεωρίας με την πράξη είναι η επιστημονική υποστήριξη και η συστηματική εποπτεία της ΠΑ. 
Στη χώρα μας, η εποπτεία της ΠΑ εξαρτάται από την απόσπαση εκπαιδευτικών στα Τμήματα.  Όμως, μέχρι αυτή τη στιγμή, το Υπουργείο δεν έχει μεριμνήσει για την έγκαιρη απόσπασή τους. Η παρουσία των αποσπασμένων νηπιαγωγών είναι απαραίτητη για την υλοποίηση της ΠΑ, δεδομένου ότι υποστηρίζουν το σχεδιασμό των εκπαιδευτικών προγραμμάτων που υλοποιούν οι φοιτητές και οι φοιτήτριες  στις τάξεις, ενώ, παράλληλα, παρατηρούν και ανατροφοδοτούν το έργο τους. 
Αξίζει να σημειωθεί ότι έχουν υποβληθεί   επανειλημμένως εναλλακτικές προτάσεις από τα Παιδαγωγικά Τμήματα στο ΥΠΑΙΘ,  όπως η ύπαρξη θέσεων ΕΕΔΙΠ ή ΕΤΕΠ με αποκλειστικό αντικείμενο την υποστήριξη των ΠΑ ή η δημιουργία κινήτρων στους  εν ενεργεία εκπαιδευτικούς για να αναλάβουν το ρόλο του μέντορα (μοριοδότηση),  κά.  Όμως το Υπουργείο, με αυθαίρετες αποφάσεις, αποσπά κάθε χρόνο όλο και λιγότερους εκπαιδευτικούς, χωρίς να λαμβάνει υπόψη τον αριθμό των φοιτητών και φοιτητριών καθώς και τον αριθμό των μελών ΔΕΠ. Για πρώτη φορά φέτος και ενώ έχουν ολοκληρωθεί οι αποσπάσεις σε όλους τους φορείς του δημοσίου, δεν έχει αποσπαστεί ακόμη ούτε ένας εκπαιδευτικός στα Παιδαγωγικά Τμήματα, παρά τα συνεχή ερωτήματα και την αγωνία των Τμημάτων. Ουσιαστικά πρόκειται για την απόσπαση 45 περίπου νηπιαγωγών (ΠΕ60) για 5000 περίπου φοιτητές και φοιτήτριες στα 9 Παιδαγωγικά Τμήματα Προσχολικής Εκπαίδευσης της χώρας. 
Με βάση τα παραπάνω, καλούμε το Υπουργείο, καταρχήν να ανακοινώσει επίσημα τις προθέσεις του σχετικά με τις αποσπάσεις, διαφορετικά αναλαμβάνει εξ ολοκλήρου την ευθύνη της υποβάθμισης της αρχικής εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών προσχολικής ηλικίας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το μέλλον της χώρας σε περίοδο κρίσης. 
Με εκτίμηση,
Τα μέλη του Δικτύου των Πρακτικών Ασκήσεων των ΠΤΠΕ
Αλεξάνδρα Ανδρούσου, Αναπληρ. Καθηγήτρια ΤΕΑΠΗ, ΕΚΠΑ
Σοφία Αυγητίδου, Αναπληρ.  Καθηγήτρια, ΠΤΝ, Παν. Δυτ. Μακεδ.
Θανάσης Γρηγοριάδης, Λέκτορας, ΤΕΠΑΕ, ΑΠΘ
Χαρά Κορτέση-Δαφέρμου, Επικ. Καθηγήτρια ΤΕΑΠΗ, ΕΚΠΑ
Δόμνα Κακανά, Καθηγήτρια, ΠΤΠΕ, Π.Θ.
Μαρία Καμπεζά, Λέκτορας, ΤΕΕΑΠΗ Παν. Πατρών
Κωνσταντίνος Καραδημητρίου, Λέκτορας, Τ.Ε.Ε.Π.Η., ΔΠΘ,
Γεώργιος Μανωλίτσης, Αναπληρ. Καθηγ., ΠΤΠΕ, Παν. Κρήτης
Κατερίνα Μιχαλοπούλου, Αναπληρ. Καθηγήτρια, ΠΤΠΕ, Π.Θ.
Μαρία Μουμουλίδου, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τ.Ε.Ε.Π.Η., ΔΠΘ
Μαρία Μπιρμπίλη, Επίκουρη Καθηγήτρια, ΤΕΠΑΕ, ΑΠΘ
Καφένια Μπότσογλου, Αναπληρώτρια  Καθηγήτρια, ΠΤΕΑ, Π.Θ.
Βασίλειος Οικονομίδης, Επίκ. Καθηγητής, Π.Τ.Π.Ε. Παν. Κρήτης
Πηνελόπη Παπαδοπούλου, Επίκ. Καθηγ., ΠΤΝ, Παν. Δυτ. Μακεδ.
Μαρία Παπανδρέου, Επίκουρη Καθηγήτρια, ΤΕΠΑΕ, ΑΠΘ
Κατερίνα Πλακίτση, Αναπλ. Καθηγήτρια, ΠΤΝ, Παν. Ιωαννίνων
Μαρία Ποιμενίδου, Λέκτορας υπό διορισμό, ΠΤΠΕ, Π.Θ.
Γαλήνη Ρεκαλίδου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τ.Ε.Ε.Π.Η., ΔΠΘ
Μαρία Σακελλαρίου, Αναπλ. Καθηγήτρια, ΠΤΝ, Παν.Ιωαννίνων
Μαρία Σφυρόερα, Επίκουρ. Καθηγήτρια, ΤΕΑΠΗ, ΕΚΠΑ
Ευφημία Τάφα, Καθηγήτρια, ΠΤΠΕ, Παν. Κρήτης
Μαριάννα Τζεκάκη, Καθηγήτρια, ΤΕΠΑΕ, ΑΠΘ
Βασίλειος Τσάφος, Επίκουρος Καθηγητής, ΤΕΑΠΗ, ΕΚΠΑ
Κατιφένια Χατζοπούλου, Υποψήφια Διδάκτωρ, ΠΤΠΕ, Π.Θ.
Κωνσταντίνος Χρυσαφίδης, Ομότιμος Καθηγητής, ΤΕΑΠΗ, ΕΚΠΑ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Α.ΔΙ.Π:  «Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση» 
 
 

Total
0
Shares
Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *