Τα φρούτα της Άνοιξης που πρέπει να ξεκινήσεις να τρως!

Πολλοί ισχυρίζονται ότι είναι η καλύτερη εποχή του χρόνου και εγώ θα συμφωνήσω μαζί τους. Είναι η εποχή που το κρύο μας αποχαιρετά, η θερμοκρασία ανεβαίνει και η φύση φοράει τα γιορτινά της. Παρακάτω θα βρείτε μια λίστα με τα φρούτα που φέρνει μαζί της…

Βερίκοκα

Πλούσια σε βιταμίνη Α, συμβάλλουν στην καλή υγεία των ματιών. Kαταναλώνοντας περίπου 3 βερίκοκα, καλύπτουμε σχεδόν το 100% της καθημερινής μας ανάγκης σε βιταμίνη Α.Αποτελούν καλή πηγή βιταμίνης C και φλαβονοειδών. Περιέχουν βιταμίνη Β3, (νιασίνη), ο σίδηρος, το κάλιο και οι φυτικές ίνες του βερίκοκου, απαραίτητες για την υγεία του πεπτικού συστήματος και την καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας.

Γκέιπ-φρούτ

Περιέχει μεγάλες ποσότητες βιταμινών Α, Β και C και μέταλλα όπως ασβέστιο, μαγγάνιο, σίδηρο, μαγνήσιο, κάλιο και φώσφορο.

Μανταρίνια

Πλούσια πηγή καλίου η οποία βοηθά στη μείωση της αρτηριακής πίεσης. Η παρουσία αλάτων βρωμίου δικαιολογεί την ηρεμιστική του δράση. Επίσης, ο φλοιός του μανταρινιού έχει θεραπευτικές ιδιότητες, διευκολύνει την πέψη και κάνει καλό στην κοιλιά. Το μανταρίνι και οι παραλλαγές του (κλημεντίνες, satsuma, tangor) είναι όλες πλούσιες σε καροτενοειδή. Μία μερίδα 100 γραμμαρίων έχει περίπου 53 θερμίδες.

Φράουλες

Έχουν αντιοξειδωτικές, αντικαρκινικές, αντιφλεγμονώδεις και καρδιοτονωτικές ιδιότητες, περιέχουν  φαινόλες (με κυρίαρχες τις ανθοκυανίνες, που της δίνουν το κόκκινο χρώμα) και βιταμίνες Α και C, ενώ περιέχουν λουτεΐνη και ζεαξανθίνη, ουσίες γνωστές για την ευεργετική τους δράση στην όραση

Πορτοκάλια

Περιέχουν  πολλά απαραίτητα για τον οργανισμό μας θρεπτικά συστατικά, όπως βιταμίνη Α, Β1 και C. Ένα πορτοκάλι, μας προμηθεύει με σχεδόν το 100% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης σε βιταμίνη C. Επίσης τα πορτοκάλια είναι μια καλή πηγή αμινοξέων, βήτα-καροτένιου, φολικού οξέως, πηκτίνης, καλίου, ασβεστίου, σιδήρου, ιωδίου, φωσφόρου, μαγγανίου, νατρίου, χλωρίου και ψευδαργύρου.

Την επόμενη φορά που θα επισκεφτείτε το μανάβικο της γειτονιάς σας, προτιμήστε τα φρούτα που είναι στην εποχή τους γιατί εκτός από τη φρεσκάδα τους , θα εμπλουτίσουν με ευεργετικά  συστατικά τον οργανισμό σας.

 


Νούλα Μουλά.Διαιτολόγος-Διατροφολόγος.Η αγάπη μου για την υγεία και την υγιεινή διατροφή με οδήγησε να ακολουθήσω αυτό το επάγγελμα. Το ενδιαφέρον μου για τους ανθρώπους, με έκανε να γράψω άρθρα ωστε να μεταδώσω τις γνώσεις μου. Καλή ανάγνωση... Διάβασε τα άρθρα μου εδώ

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *